NIF: újabb vasúti és autópálya-tenderek
Az első az M3-as autópálya 49. számú főút és Vásárosnamény közötti szakaszának, illetve csatlakozó építményeinek építésére vonatkozik. A munka során 2x2 forgalmi sávos, leállósávos és aszfalt-burkolatú autópálya épül 11,9 kilométer hosszon. A kész szakaszon óránként 130 kilométert lehet megtenni.
A második pályázat a Piliscsaba–Esztergom vasúti vonalszakasz felújítására vonatkozik. A beruházás során a Piliscsaba és Dorog közötti vonalat átépítik, a Dorog és Esztergom közöttit pedig korszerűsítik, a munka befejeztével a pályaszakaszon a sebesség óránkénti 60-ról 70–100 kilométeresre nő. A korszerűbb pálya révén a zajterhelés is esik.
A Piliscsaba–Esztergom vasútvonal forgalma jelenleg nagyrészt elővárosi jellegű, de a teherforgalom a Dorog–Esztergom szakaszon jelentősebb az esztergomi Suzuki-gyár és a Dorog környéki gyárak miatt – áll a NIF közleményében. A harmadik pályázatban a NIF a Budapest–Kelenföld és Székesfehérvár közötti biztosítóberendezés megújítására, s azoknak a kor követelményei szerinti átalakítására vár ajánlatokat. Jelenleg is folyik hasonló munka kivitelezése a Tárnok–Székesfehérvár szakaszon, és folyamatban van a kivitelezésre vonatkozó közbeszerzés a Kelenföld–Tárnok pályaszakasz korszerűsítésére.
Hamarosan indulnak a páneurópai közlekedési hálózathoz kapcsolódó Szajol–Püspökladány vasútvonal felújítási és biztosítóberendezési munkálatai is, erre vonatkozik a második három tender. A munka első lépésében a Szajol és a Kisújszállás közötti pályát korszerűsítik, a másodikban a Kisújszállás és a Püspökladány közöttit, végül a Szajol és a Püspökladány közötti szakasz teljes egészén új biztosítóberendezést telepítenek. A beruházásnak köszönhetően ezen a vonalon is biztonságosabb lesz a vasúti közlekedés, a szerelvények pedig óránként 160 kilométeres sebességgel is közlekedhetnek.


