Jól alakult 2011 első hónapja a Budapest Airport számára: az előző év azonos időszakához képest ez év januárban 6,1 százalékkal több utast regisztrált a repülőtér, mint egy esztendővel korábban. A diszkont-légitársaságok által használt 1-es terminálon 18,4, a 2A terminálon pedig 3 százalékkal több utas fordult meg az év első hónapjában, miközben a 2B forgalma minimálisan, 0,8 százalékkal csökkent.
A repülőtér forgalmának 67 százalékát adták a hagyományos légitársaságok, a fapados cégek szállították az utasok 30 százalékát, és 2,8 százalék volt a charterutasok aránya. A diszkonttársaságok jelentik a növekedés igazi motorját: ez a szektor 17,2 százalékkal több utast szállított az idén, mint egy éve. Továbbra is a Wizz Air és az EasyJet áll a bővülés élvonalában, a két legnagyobb diszkont-légitársaság budapesti forgalmának növekedése magasan két számjegyű.
A hagyományos légicégek között elsősorban a Lufthansa, az Air France és a British Airways szállított több utast, a holland KLM napi három amszterdami járatával újonc a mezőnyben, hiszen tavaly még nem közlekedett Budapestre.
A legkedveltebb úti cél továbbra is London (Heathrow, Gatwick és Luton repülőterével), a brit fővárosba 19,3 százalékkal többen utaztak, mint egy éve. Sorrendben Párizs és Frankfurt következik London mögött. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.