Koppenhágából Hamburgba a víz alatt - Hamarosan lehetséges lesz
A törvényhozás ugyanis jóváhagyta egy a közúti és vasúti összeköttetést biztosító víz alatti alagút építésének tervét, amely az ígéretek szerint biztonságosabb és környezetkímélőbb lesz, mint az eredetileg tervezett híd.
A két ország 2008-ban egyezett meg arról, hogy az észak-németországi Fehmarn szigetet összekötik a dániai Lolland szigettel a szoroson átvezető közúti és vasúti híd megépítésével. Ám az állami tulajdonú Femern dán cég most a törvényhozóknak módosított tervet terjesztett be egy 18 kilométer hosszú víz alatti alagút építéséről. A költségvetés szerint ennek összege 5,1 milliárd euró lesz.
A tervek szerint az 5,1 milliárd eurós költségű út építését 2014-ben kezdik és 2020-ban fejezik be. Dánia vállalta, hogy egyedül finanszírozza a projektet, mert az összeköttetés megépítéséhez "Dániának egyértelműen nagyobb érdeke fűződik." Az ország reméli, hogy az építkezéshez szubvenciókat kaphat az Európai Uniótól és a költségek mintegy 30 év alatt megtérülnek a használati díjak beszedéséből.
Németország csak 800 millió – 1,7 milliárd eurós költséget vállal fel, amely az útvonalnak a német infrastruktúrával való összekötését fedezi. A Deutsche Welle által idézett tervek szerint a víz alatti út segítségével a Hamburg és Koppenhága közti utat három óra alatt lehet majd megtenni.


