Cégvilág

Levi’s, Nike, Wrangler - Áremelkedések jönnek

A ruházati termékek árai egy évtizede szinte folyamatosan csökkennek, ennek azonban hamarosan vége lehet, a kilábalás és magasabb gyártási költségek hatására több cég is jelezte, hogy emeli árait.

Az AP elemzése szerint a ruhaárak mintegy 10 százalékkal emelkedhetnek a következő hónapokban, a jelentősebb drágulásra az év második felében kerülhet sor. A gyapot ára több mint kétszeresére emelkedett tavaly óta, a helyettesítésre alkalmas szintetikus szöveteké pedig másfélszeresére emelkedett.

A Levi’s, a Nike és a Wrangler már jelezte, hogy áremelést hajt végre, az áremelések pontos mértékére akkor derülhet fény, ha a J. C. Penney, az Abercrombie & Fitch és más ruhakereskedők nyilvánosságra hozzák pénzügyi eredményeiket ebben a hónapban.

Eric Wiseman, a VF Corp. vezérigazgatója mindenesetre már közölte, hogy mind a négy, általuk gyártott márka tekintetében emelni fognak, így pár hónap múlva drágábbak lesznek a The North Face, a Nautica, és a Lee termékek is. A farmergyártásban a gyapot a termelési költség mintegy felét teszi ki, és ez a ruhatípus adja a VF értékesítéseinek harmadát.

Pénteken 150 éves rekordra ugrott a gyapot ára, ez több mint kétszerese a tavalyinak, miután a rossz időjárás jelentősen csökkentette a legnagyobb termelő országok eredményét. Az American Apparel & Footwear Association vezetője szerint a kereskedők eddig vagy lenyelték az árkülönbözetet vagy megpróbálták olcsóbb országokba, például Vietnámba telepíteni a termelést. Csakhogy – véli Kevin Burke – mostanra elértek a tűrőképességük határára. Az árnyomást a világ legnagyobb kiskereskedelmi lánca is érzi. Bár a Wal-Mart vezetése leszögezte, hogy nem hárítják át automatikusan a megemelkedett gyapotár költségeit, a cég azt is közölte, hogy biztosan várhatóak áremelések.

farmer gyapot kiskereskedők Levi's áremelés Wrangler Nike Nautica
Kapcsolódó cikkek