Cégvilág

Magyarországon nem ment jól a Heinekennek

A világ harmadik legnagyobb söripari csoportja, a holland Heineken szerdán 1,436 milliárd millió euró adózott eredményt jelentett tavalyról, 37 százalékkal többet a 2009-es 1,018 milliárdnál.

A forgalma 9,7 százalékkal 16,133 milliárd euróra nőtt az egy évvel korábbi 14,701 milliárdról. A profit szervesen - vagyis változatlan valutaárfolyamokkal és csoportösszetétellel számolva - 19,7 százalékkal nőtt, a forgalom viszont 2,2 százalékkal kisebb volt így a 2009-esnél.

Egész évben 192,3 millió hektoliter sört adott el a csoport, ez 21 százalékkal több a 2009-esnél, de szervesen 1,7 százalékkal csökkent a mennyiség.

A Heineken magyar részlege, a soproni székhelyű Heineken Hungária Sörgyárak Zrt. utolsó, őszi becslése szerint a 2009-esnél mintegy 2 milliárd forinttal kisebb árbevételre számított tavaly. Év elején még 4-5 százalékos növekedést reméltek a 2009-es, 1 százaléknál kisebb bővülés után.

2009-ben a cég 47 milliárd forint nettó bevételt ért el, miközben az értékesítés 6 százalékkal 1,993 millió hektoliterre csökkent. Ez jobb volt, mint az iparági átlag.

A Heineken Hungária adózott eredménye 2009-ben 3 milliárd forint volt, 20 százalékkal több az egy évvel korábbinál. Az exportja 7,7 százalékkal 150 ezer hektoliterre nőtt. Tavalyról hasonló méretű profitot becsülnek a cégnél.

Heineken vállalati jelentés sörfogyasztás nyereség prfofit
Kapcsolódó cikkek