Cégvilág

Tejtermékre jutott pénz tavaly bőven

Értékben is, mennyiségben is nőtt a gyümölcsjoghurt, a tejföl, a túró és a vaj kiskereskedelmi eladása tavaly a Nielsen piackutató felmérése szerint. A négy termékcsoport együttes éves hazai forgalma 95 milliárd forint volt, a sajteladás ezenfelül további 75 milliárdot hozott.

Az elemzés szerint a sajt, a gyümölcsjoghurt és a tejföl átlagára 2009 novemberében és decemberében alacsonyabb volt, mint a megelőző év és 2010 utolsó két hónapjában. A sajt bolti eladásából 47 százalékot vittek el a trappistát is magában foglaló félkemény sajtok. Az utánuk következő kördobozos készítmények aránya 11, a friss szegmensé 9, szeleteltté és krémsajtté 8-8 százalék.

Gyümölcsjoghurtból 3 százalékkal nagyobb mennyiség kelt el, értékben számítva pedig 7 százalékkal, 30 milliárd forint fölé nőtt a bolti eladás, vagyis emelkedett a termékkör átlagos fogyasztói ára.

Tejfölből egy százalékkal kelt el több, mint tavalyelőtt, az árbevétel azonban 5 százalékkal nőve megközelítette a 30 milliárd forintot. A 15 milliárdos túrópiacon viszont a 3 százalékos forgalomemelkedéshez 7 százalékos mennyiségi növekedés járult. Vajból értékben 6, mennyiségben 2 százalékkal nőtt a kiskereskedelem forgalma, egyik évről a másikra. A piac mérete mintegy 12 milliárd forint.

Nielsen tejföl túró sajt vaj
Kapcsolódó cikkek