Mikulás Róbert, a közúti jármű főosztály vezetője az MTI érdeklődésére elmondta: a leggyakoribb probléma a két pihenő közötti vezetési idő túllépése, de a minél gyorsabb célhoz érés érdekében egyes szállítmányozók vagy sofőrjeik "képesek különféle manipulációra is".
Hozzátette: sokszor találkoznak műszakilag nem megfelelő, vagy túlzott tengelyterhelésű, ezért az útburkolatot károsító járművekkel. Mindezek a problémák körülbelül ugyanolyan arányban jelentkeznek a hazai és a külföldi sofőröknél; konkrét számok említése nélkül annyit mondott: a kontinens nyugati felén bejegyzett járműveknél valamivel jobbak a mutatók.
A térségben három helyen állítottak fel mobil ellenőrző pontokat, ahol cseh, horvát, szlovák és szlovén kollégákkal együtt végzik az ellenőrzéseket. Ezek során járművek műszaki állapotát, a menetidő-regisztráló berendezéseket, a tengelyterhelést és a fuvarokmányokat ellenőrzik. A külföldi szakemberek alapvetően megfigyelőként vesznek részt, de ha hazájukból származó járművet vizsgálnak, maguk is részt vesznek az eljárásban.