BUX 43,558.55
+1.93%
BUMIX 3,744.73
+0.03%
CETOP20 1,841.99
0.00%
OTP 9,208
+3.25%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+2.04%
-1.46%
ZWACK 17,200
-0.58%
+2.22%
ANY 1,565
+1.29%
RABA 1,110
-0.45%
0.00%
+1.75%
0.00%
-4.21%
+0.79%
0.00%
+0.53%
0.00%
-0.18%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,896
+2.91%
0.00%
ALTEO 2,800
+0.72%
0.00%
-1.91%
0.00%
0.00%
-0.80%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
SunDell 45,800
0.00%
+0.26%
+1.70%
0.00%
+7.69%
-2.70%
+1.49%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,500
0.00%
0.00%
NAP 1,190
-3.09%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

NKH: az ellenőrzések 25-30 százalékánál találnak hiányosságot

A tavaly elvégzett, körülbelül egymillió tehergépjármű-ellenőrzés 25-30 százalékánál találtak valamilyen hiányosságot a Nemzeti Közlekedési Hatóság szakemberei - közölte a kétnapos Győr-Moson-Sopron megyei akció kezdetén tartott sajtótájékoztatón az NKH illetékese.

Mikulás Róbert, a közúti jármű főosztály vezetője az MTI érdeklődésére elmondta: a leggyakoribb probléma a két pihenő közötti vezetési idő túllépése, de a minél gyorsabb célhoz érés érdekében egyes szállítmányozók vagy sofőrjeik "képesek különféle manipulációra is".

Hozzátette: sokszor találkoznak műszakilag nem megfelelő, vagy túlzott tengelyterhelésű, ezért az útburkolatot károsító járművekkel. Mindezek a problémák körülbelül ugyanolyan arányban jelentkeznek a hazai és a külföldi sofőröknél; konkrét számok említése nélkül annyit mondott: a kontinens nyugati felén bejegyzett járműveknél valamivel jobbak a mutatók.

A térségben három helyen állítottak fel mobil ellenőrző pontokat, ahol cseh, horvát, szlovák és szlovén kollégákkal együtt végzik az ellenőrzéseket. Ezek során járművek műszaki állapotát, a menetidő-regisztráló berendezéseket, a tengelyterhelést és a fuvarokmányokat ellenőrzik. A külföldi szakemberek alapvetően megfigyelőként vesznek részt, de ha hazájukból származó járművet vizsgálnak, maguk is részt vesznek az eljárásban.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek