BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Új adókat szeretne a TV2

A tematikus csatornák frontján bővítene a cég, amely továbbra sem az RTL Klubhoz méri magát

„Az idei első negyedév a pozíciónk stabilizálásáról szólt, ezt pedig sikerült megvalósítanunk” – mondta Simon Zsolt, a TV2 októberben kinevezett vezérigazgatója.



– Hogyan értékeli a TV2 idei első negyedévi teljesítményét annak függvényében, hogy az RTL Klub közel száz napja egyhuzamban megnyeri a főműsoridőt, és a különbség a két adó közönségaránya közt leggyakrabban két számjegyű ?

– Az elmúlt negyedévben számunkra az volt a fontos, hogy a helyzetünket a piaci körülményektől és a versenytársaktól függetlenül stabilizáljuk, ezt pedig sikerült elérnünk az átlagosan 20 százalék körüli közönségarányunk, valamint a teljes napon mért nézettségünk megtartásával. Hozzáteszem: számos európai országban mind a tíz ujját megnyalná a piac második számú szereplője egy ilyen eredménnyel. Szerintem amelyik csatornának minden percét átlagosan 367 ezren nézik, az irigylésre méltóan népszerű a nézők körében, és hatékony a hirdetők számára. Sikerként értékelem azt is, hogy nem mentünk bele semmilyen adok-kapokba az RTL Klubbal és a Való Világgal szemben, hiszen egy kisebb vagyont is elkölthettünk volna ellenkampányra vagy bármilyen vele szembe állított drága műsorra, az lényegében nem változtatott volna az eredményen, ablakon kidobott pénz lett volna.


– Így viszont a főműsoridő egy részét gyakorlatilag feladták…

– Természetesen nem ez történt, de azzal, hogy a háttérben maradtunk, sikerült úgy optimalizálnunk az egy forint költségre jutó árbevételünket, hogy felszabadultak olyan forrásaink, amelyeket a későbbiekben hatékonyabban tudunk felhasználni. Számunkra most teljesen irreleváns volt az, hogyan teljesít az RTL Klub és a többiek; mert azt kívántuk üzenni, hogy a TV2 önmagában kihagyhatatlan alternatíva a piacon. Így azoknál a műsorsávoknál vagy programoknál igyekeztünk megtartani és erősíteni a pozícióinkat, ahol volt egy jelentős, lojális nézői bázisunk.


– Melyek voltak ezek a műsorok, idősávok?

– Főleg a hír- és infotainment, azaz a szórakoztató hírműsorok területén vagyunk erősek, ilyen a Mokka, a Tények, az Aktív, a Napló és a Magellán, de a főműsoridő előtti telenovellánk, az Árva Angyal is kifejezetten jól teljesített.


– Mindezek fényében hogyan alakították a héten induló tavaszi műsorstruktúrájukat?

– Három pillérre épül a tavaszi programozásunk. Az első a már meglévő, jól működő műsorok erősítése, a második a sorozataink előtérbe helyezése, valamint új tehetségkutató programok indítása. Ezeket az elemeket a korábbi „tükörprogramozással” ellentétben úgy igyekszünk elhelyezni időben, hogy valódi alternatívát nyújtsunk; ebbe a stratégiába illik az is, hogy a héten induló Nagy Duettet eleve péntekre helyeztük, és nem szombatra, amikor a Csillag Születiket sugározzák. A nemzetközileg is sikeres sorozatainkat – bevárva a legújabb évadok indulását – egy termékké „csomagoljuk” ezentúl, a hír- és infotainment műsoraink eddigi sikereit meglovagolva pedig megnyújtjuk 10-15 perccel a fél hetes Tények hosszát, az Aktívot ez után indítjuk a Való Világgal szemben, s utána jön már e héttől a dupla részes Jóban Rosszban. Mindezzel azt szeretnénk elérni, hogy a már korábban is jobban nézett műsoraink közti „hullámvölgy” lerövidüljön.


– Nagy a különbség a két csatorna árbevétele közt is, korábbi nyilatkozataik szerint aránytalanul. Hogyan kívánnak ezen változtatni, a novemberben bevezetett új kereskedelmi rendszerük segített-e ezen?

– Nagyon nehezen indult ez az év a teljes televíziós piac számára, körülbelül tíz százalékkal csökkentek a reklámköltések, ami szerintem mindenkit váratlanul érintett. Egy ilyen piacon a novemberben bevezetett fix áras struktúránknak köszönhetően sikerült szinten tartani az árainkat, ezért cserébe minőséget adtunk, azonban mivel arra számítunk, hogy egy éven belül újra lendületes növekedésnek indulhat a piac, annak kihasználására megfelelő értékesítési rendszert tervezünk kidolgozni a jövő évre.


– Hogyan élnek az új médiatörvény által életre keltett új lehetőségekkel?

– Az új szabályozás lehetővé teszi a TV2 számára, hogy több saját csatornája legyen a hazai piacon. Jelenleg ennek még az érvényben lévő műsorszolgáltatási szerződésünk némileg ellentmond, azt azonban ez év végéig meg lehet változtatni, erre tettünk is lépéseket a médiahatóság felé. Amennyiben ez megtörténik, akkor egyrészt hazahozhatjuk a tulajdonosunk (ProiebenSat1 – a szerk.) érdekeltségébe tartozó Fem3 és Pro4 csatorna sugárzását Angliából, másrészt tovább bővülnénk a tematikus adók szegmensében – akár új adók indításával, akár felvásárlásokkal. Szerintem ugyanis ez a piac az elkövetkező két-három évben kétpólusúvá koncentrálódik, és mi szeretnénk az egyik pólus lenni. Mindehhez a Fem3 és Pro4 csatornával kapcsolatos tapasztalatainkat is fel tudnánk használni.


– Februárban TV2 márkájú mobilinternet-szolgáltatást vezettek be a Vodafone-nal közösen. Mi a cél a szolgáltatással, és várhatók-e további hasonló együttműködések?

– A mobilinternetes szolgáltatásunk egyszerre szolgál kereskedelmi, tartalmi és marketingcélokat. Egyrészt ugye árbevételt termel, másrészt exkluzív tartalmakat biztosít a felhasználónak a világhálón, harmadrészt növeli a TV2 márka ismertségét. Amenynyiben sikeres lesz az együttműködés, természetesen gondolkodunk újabb hasonló szolgáltatások bevezetésén. Ez lehet akár mobiltelefon-előfizetés vagy akár okostelefon-alkalmazások, de az is előfordulhat, hogy az analóglekapcsolásra felkészülve a TV2 kedvező árú terjesztési megoldással lép majd a piacra; igaz, ezzel csak limitált mennyiségű csatornát lehetne fogni digitálisan.


– Mindezeken kívül milyen egyéb bevételi forrásokat keresnek?

– Úgy véljük, hogy a tartalmainknak értékük van, s hogy nagyon sokan fogyasztják őket számítógépen, laptopon és egyéb mobileszközökön keresztül. Ezeket a tartalmakat egyrészt tovább fejlesztjük – például kereshetővé tesszük a videókat, applikációkat hozunk létre belőlük –, másrészt már az idén fizetőssé kívánjuk tenni bizonyos részüket.

A cég

Az MTM-SBS Televízió Zrt. egyike a két hazai országos, magánkézben lévő kereskedelmi televíziós műsorszolgáltatónak, a TV2, valamint a Fem3 és Pro4 csatornát működteti. A társaság 2009-es árbevétele 21,41 milliárd forint volt.




Németh Márk A cég Az MTM-SBS Televízió Zrt. egyike a két hazai országos, magánkézben lévő kereskedelmi televíziós műsorszolgáltatónak, a TV2, valamint a Fem3 és Pro4 csatornát működteti. A társaság 2009-es árbevétele 21,41 milliárd forint volt. Simon Zsolt (37) A Külkereskedelmi Főiskolát végezte el 1995-ben. Saját céget üzemeltetett a főiskola mellett, majd a McCann-Erickson médiacsapatához csatlakozott, ahonnan 2000-ben médiaigazgatóként távozott a MEC ügyvezető igazgatói pozíciójába. -->

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.