tatra A Carstyling Tuning Show-n az Auto Bild által felajánlott Legszebb külföldi autó díját egy szlovák Tatra 603-as Coupé vitte el. Az 1955 és 1975 között háromféle altípusban gyártott Tatra 603-as valójában sosem létezett kupékarosszériával. A négyajtós limuzin a maga korában a kiemelt embereket – akik megengedhették maguknak az autó luxusát – szállította, a legnagyobb kényelemben. A kocsi áramvonalas formája azonban sportosabb karosszériáért kiált.
Bohács Márió (Majo), az autó tulajdonosa is ezt érezte, amikor úgy döntött, hozzányúl az öreg Tatrához. Az 1967-es kocsit teljesen szétszedték, és az átalakítás során az összes tuningfogást bevetették. A négyajtós autóból kétajtóst varázsoltak a hátsó ajtók befalazásával, az első nyílászárók megnyújtásával és a tetőoszlopok rövidre vágásával (top chop). A nagy dupla hátsó szélvédőt két kicsi, régies ablak váltotta fel. A küszöböket közelebb húzták a talajhoz, s a hátsó kötényt is megnyújtották. Az orr-részen a hagyományos fényszórók helyét vetítőlencsés lámpák vették át, a köténybe és hátulra pedig LED-sort építettek.
Az utastér kialakítása is nagystílű: piros bőrrel bevont sportülések, középen kardángerinc, amely könyöklő-tárolóként is szolgál, az ajtókon és a műszerfalon hímzés. A műszerfalon három krómgyűrűs óra, két műszer pedig a középkonzolra jutott, a váltókar elé. Modern a felszereltség, elektromosak az ablakok, van centrálzár és riasztó.
A nem mindennapi karosszériát az eredeti erőforrás hajtja. A 2,5 literes, V8-as motor 94 lóerőt teljesít, és 158 Nm nyomatékot tud. D. M.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.