„Nem folytatunk nagy kampányt azért, hogy bővítsük franchise-partnereink számát, ám ha a jelentkezők megfelelnek a feltételeknek, természetesen örömmel fogadjuk az új belépőket, mert 2015 végére 126-ra kívánjuk bővíteni a márkafüggetlen Bosch szervizek számát” – mondta Ficzere Ferenc, a Robert Bosch Kft. regionális kommunikációs igazgatója.
A hálózatbővítés viszonylagos lassúságát az indokolja, hogy a franchise-szerződés egyik feltétele, hogy a szakszerviz vásárolja meg az előírt komoly diagnosztikai műszereket, a szerelők pedig végezzék el azokat a tanfolyamokat, amelyeket a Bosch két évre oszt el számukra. Ficzere Ferenc szerint szervizeik komoly erőssége, hogy a Bosch diagnosztikai műszerek az összes Európában futó modell vizsgálatára alkalmasak, míg a márkaszervizek csak az adott márka autóinak analizálására képesek.
Ami a javításhoz szükséges alkatrészeket illeti, a világ egyik legnagyobb autóalkatrész-gyártójaként ismert Bosch csoport pontosan ugyanazokat az alkatrészeket szállítja az autógyáraknak, azok márkaszervizeinek, valamint a saját hálózatának, csupán a doboz felirata más.
A magyar szervizhálózat 4500–7000 forintos rezsióradíja mélyen a márkaszervizdíjak átlaga alatt van. Emellett a német anyavállalat meghatározza az egy-egy hiba javítására fordítható időt is, tehát nem fordulhat elő, hogy egyórás munkáért hármat számolnak fel. Emellett a márkafüggetlen szervizeknél való javíttatás miatt néhány éve már a gyári garancia sem vész el, úgyhogy még a komoly gondokkal szembesülő márkaszervizek szerencséje, hogy viszonylag lassan bővül a Bosch-hálózat.
A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.