Nagy-Britanniában minden második villástargoncákkal foglalkozó vállalat veszteséget könyvelhet el – állítja a Plimsoll kutatása. A cégek nagy része képtelen költségeinek növekedését beépíteni az áraiba és ráterhelni a vevőire, mivel a versenyhelyzet miatt kialakult nyomás korlátozza az árazási lehetőségeiket.
A tanulmány készítői szerint ez egyre nagyobb problémát jelent a piacon. Hiszen az üzemanyag- és az egyéb költségek, valamint a bérigények minden vállalatnál emelkedtek Nagy-Britanniában, de az árak egyre csökkennek. A cégek 45 százalékának lett kisebb a haszonkulcsa az utóbbi évben. Ennek ellenére senki sem mer árat emelni, mivel mindenki attól tart, hogy az ügyfelek átpártolnak az olcsóbb versenytársakhoz. A haszonkulcs csökkenése azonban arra figyelmeztet, hogy ez a stratégia sokáig már nem tartható.
Az elemzők szerint az elmúlt két évben a haszonkulcs három százalékra esett vissza, de aggasztóbbnak tartják, hogy a 219 veszteséges vállalatból 110 már második éve az. Ezért ezeknek a cégeknek nehéz döntést kell meghozniuk. A piaci részesedésük megtartásának érdekében vállalják a további veszteségeket, vagy az áraikat igazítják a megemelkedett költségeikhez. A stratégia újragondolása nélkül ezek a vállalatok egyszerűen kifogynak a pénzből. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.