A Magyar Hajózási Országos Szövetség (MAHOSZ) szerint történelmi lépés, hogy az Európai Unió külügyminiszterei aláírták a Duna stratégia elnevezésű dokumentumot. Ezzel Magyarország esélyt kapott arra, hogy a vízgazdálkodás és a vízi közlekedés területén is csatlakozzon az Európai Unióhoz. Hazánkban ugyanis 30 éve nem történt semmi a Dunával és vízgyűjtő területével.
A Magyarország által aláírt Duna stratégia teljesítéséhez itthon száznyolcvan fokos szemléletváltásra van szükség – véli Szalma Botond, a MAHOSZ elnöke. Ki kell mondani, hogy a vízerőművek nem környezetkárosítók, ellenkezőleg, a lehető leginkább környezetbarát erőművek, amelyek nemcsak áramot termelnek, hanem segítik a folyamszabályozást, a hajózást, a vízbázis védelmét, így a folyó élővilágát is. A vízerőművek gazdaságosság és hasznosság tekintetében felülmúlják az atomerőműveket és a fosszilis anyagokkal működő más erőműveket. Ennek ellenkezőjét Magyarországon csak politikai okokból állítják, amelyet semmilyen szakmai számítás nem erősít meg.
A MAHOSZ szerint a Duna magyar szakaszán legalább három erőművet kell építeni ahhoz, hogy Magyarország hosszú távon és ténylegesen teljesíteni tudja a Duna stratégia előírásait. A közlekedésnek, a logisztikai szektornak, a víz- és mezőgazdálkodásnak, a turizmusunknak és a vendéglátásnak égető szüksége van a kiszámítható és megfelelően kezelt Dunára. A szövetség ezért felkéri Barsiné Pataky Etelka kormánybiztost, hogy haladéktalanul kezdjen tárgyalásokat az érintett szakmai szervezetekkel, hogy mielőbb elkészülhessen – az elfogadott Duna stratéga alapján – a magyar akcióterv. A szövetség minden segítséget megad a kormánybiztosnak ahhoz is, hogy létrejöjjön egy szakmai kerekasztal.
A Duna-régió összekapcsolása: az idetartozó projektek tartalmazzák többek között a folyó medrének kitisztítását, multimodális terminálok létesítését a folyami kikötőknél a vízi, vasúti és közúti szállítási összeköttetés megteremtésére, a Budapestet Párizzsal összekötő Magistrale nagy sebességű vasútvonal megépítése, a „4 biomassza”-projekt, kombinált vasút-kerékpár-hajó transzna-cionális turistacsomag a Duna mentén, stb.
Környezetvédelem a Duna-régióban
A Duna-régió felvirágoztatása
A Duna-régió erősítése
Munkatársunktól Duna stratégia Az unió külügyminiszterei április 13-án egyhangú megállapodással elfogadták az Európai Unió Duna-stratégiáját, s ezzel elindult a végrehajtás megkezdése előtti utolsó, felkészülési szakasz. A stratégia 4 alappillére:
A Duna-régió összekapcsolása: az idetartozó projektek tartalmazzák többek között a folyó medrének kitisztítását, multimodális terminálok létesítését a folyami kikötőknél a vízi, vasúti és közúti szállítási összeköttetés megteremtésére, a Budapestet Párizzsal összekötő Magistrale nagy sebességű vasútvonal megépítése, a „4 biomassza”-projekt, kombinált vasút-kerékpár-hajó transzna-cionális turistacsomag a Duna mentén, stb.
Környezetvédelem a Duna-régióban
A Duna-régió felvirágoztatása
A Duna-régió erősítése-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.