Cégvilág

Így lesz jóval drágább az amúgy olcsó autó

Több mint 10 ezer euróval olcsóbb a VW Passat az Egyesült Államokban, mint Németországban. Ez olyannyira felkeltette a vásárlók érdeklődését, hogy a Volkswagen konszern közleményben volt kénytelen bizonygatni: a magánimport annyira költséges, hogy nem éri meg áthozatni a kocsit az óceánon.

A Tennessee állambeli VW-gyárban 140 lóerős dízelmotorral készülő Passatok átszámítva csupán 18 459 euróba (25 995 dollár) kerülnek az amerikaiaknak. Az ennek megfelelő Passat 2.0 TDI Comfortline viszont 30 100 eurós címkével kerül a német szalonokba Zwickauból.

Azonban – mutat rá a VW AG – az amerikai gyártmányt 600 dollárért viszik a kikötőbe, a hajó 950 dollárért hozza át, és a szállítási biztosítás is 669 dollárra rúg. Ráadásul az európai importvám 4122, a házhoz szállítás költsége pedig 800 euró.

Noha a Passat a világ legszigorúbb környezetvédelmi előírásainak megfelelően készül Amerikában, a magánimportőrnek Németországban 1200 euróért be kell méretni a kipufogógáz károsanyag-tartalmát. Az eltérő szabványú fényszóró- és indexlámpacsere kijön 2900-ból is, de a TÜV 3000 eurót kér az egyedi forgalomba helyezési engedély feltételeként szabott műszaki vizsgálatért.

Passat Egyesült Államok Európa jármű szállítás Volkswagen vám
Kapcsolódó cikkek