A próbavásárlói folyamat során a kapcsolatfelvétel különböző csatornái, mozzanatai, a vendég megérkezésének, fogadásának körülményei, majd a tartózkodás során igénybe vehető szolgáltatások egyaránt értékelésre kerülnek a szálloda több részlegében. A kommunikáció stílusa, az alkalmazottak verbális és metakommunikációja egyaránt része az értékelésnek.
„Fontos, hogy a szállodai szolgáltatás folyamatainak minden apró részletét úgy tervezzük meg, és azt a szállodai munkatársak úgy valósítsák meg, hogy a vendég tartózkodásának teljes ideje alatt kellemes élményként élje át az eltöltött időt a létesítmény minden pontján, a kapcsolatfelvételtől a távozás utolsó pillanatáig. Sokféle megoldási út kínálkozik ennek elérésére. Az igényesség, a megbízhatóság és a természetesség érzete minden megoldásnak része kell legyen” – nyilatkozta a ClientFirst ügyvezető partnere, Kricska István.
Az elmúlt két hónapban duplájára nőtt azon hazai szállodák száma, amelyek csatlakoztak az új hotelminősítő rendszerhez. Amelyek kimaradnak, júliustól nem használhatják a csillagokat, az átmeneti időszakot azonban meghosszabbíthatják. Míg február elején még csak hét szálloda minősítése történt meg, és kilencven ház regisztrált a rendszerbe, addig a legfrissebb adatok szerint már 28 létesítménynél fejeződött be az eljárás, és további 188 csatlakozott. A csillagos védjegyrendszert működtető Magyar Szállodaszövetség nagy rohamra számít az a következő két hónapban.
Hét uniós tagállam – Ausztria, Csehország, Hollandia, Magyarország, Németország, Svájc és Svédország – szállodaszövetsége alapította meg 2009 decemberében a közös szállodai minősítési rendszert működtető Hotelstars Uniont. Ennek fő célja, hogy a vendégek tájékozódásának megkönnyítése céljából azonos követelmények alapján minősítsék a hét országban jelenleg levő körülbelül 17 ezer szállodát. Azóta Észtország, Lettország, Litvánia is csatlakozott a rendszerhez, Szlovákia, Luxemburg felvételére pedig az elkövetkező hetekben kerülhet sor.