Budapest és térségének jelentős méretű biogáz forrása áll kihasználatlanul. Egy év alatt a közlekedésbe vonható metántartalom több mint 7 millió liter gázolaj felhasználásának elkerülését, megközelítőleg 180 autóbusz meghajtását (13 millió buszkilométer megtételét) jelentheti. Ez a megújuló energiaforrás a NABI szerint az ország teljes közlekedési célú energiafelhasználásának az 1,3 százalékát adhatja, és így többé nem lenne szükség szmogriadóra a fővárosban.
A gáz, mint hajtóanyag használata a közlekedésben külföldön jóval népszerűbb, mint hazánkban. Mára nem csak a tengerentúlon, hanem az élen járó Svédország után Görögországban és Spanyolországban is egyre nő a gázüzemű eszközök száma a tömegközlekedésben. „A Magyar Gázüzemű Közlekedés Klaszter Egyesület kiemelt célja a gáz, mint üzemanyag népszerűsítése a hazai piacon és reméljük, mielőbb sikereket érünk el – mondta el a téma kapcsán Domanovszky Henrik, az Egyesület elnöke.”
Hozzátette: A régióban egyértelműen a NABI az az autóbuszgyár, mely a népszerűsítést követően a megnövekedett igényeket kiszolgálhatná a tömegközlekedében, elsősorban a hazai piacon. A szakember kiváló lehetőségként értékeli, hogy a környezetbarát üzemanyag esetében a szükséglet és annak kielégítése az ország határain belül kivitelezhető.
Magyarországon egyelőre csak Szegeden alkalmaznak földgázhajtású buszokat a tömegközlekedésben, de úgy tűnik, az igény megvan az alternatív hajtás alkalmazására. Hazánkban a NABI jelenleg is gyárt gázüzemű autóbuszokat. A cég eddig összesen 3491 gázhajtású autóbuszt gyártott az elmúlt közel másfél évtizedben, ez a teljes mennyiség 43,5 százaléka.