Ha a targoncák kezeléséről van a szó, a logisztikai szakembereket leginkább a biztonsági szempontok, a költséghatékonyság és a termelékenység növelése érdekli. A múlt heti CeMAT-on a villástargonca-gyártók és más iparitargonca-készítők számos innovatív fejlesztéssel jelentkeztek. Ezekből mutatunk be néhányat.
Az idei rendezvény egyik legnagyobb kiállítójának számító Jungheinrich az üzemen belüli anyagmozgatásra, -áramlásra helyezte a hangsúlyt. A vállalat ezen a területen számos újdonságát és fejlesztését állította ki. Közülük kettőt hivatalosan elsőként Hannoverben mutattak be a nyilvánosságnak.
A széles folyosón (és az előterekben is) alkalmazható raktár-navigációval lehetőség nyílik arra, hogy a szűk folyosón kívül történő folyamatokat még hatékonyabban és biztonságosabban irányítsák. A szűk folyosón alkalmazható raktárnavigációjuk már két éve piacon van, és segítségével akár 25 százalékkal nagyobb rakodási teljesítményt is el lehet érni.
A hamburgi vállalat szintén Hannoverben mutatta be a vezető nélküli szállítórendszerét, az automata raklapmozgatót (Auto Pallet Mover – APM). Ez az innovatív megoldás az elmúlt hónapokban a különböző teszteken már bizonyított, és néhány felhasználó alkalmazza is azt a gyakorlatban. A raktárban önállóan közlekedő anyagmozgató gép legfőbb alkalmazási területe a rendszeres szállítási feladatok ellátása, például az áru beérkezésétől vagy a gyártástól kiindulva egy a polcon található átadó helyhez.
A Kardex csoport három üzletága, a Kardex Remstar (dinamikus raktári és kiszolgáló rendszerek), a Kardex Stow (statikus polcrendszerek) és a Kardex Mlog (integrált anyagáramlási rendszerek) közös standon, komplett ajánlattevőként mutatkozott be. A globálisan fellépő csoport az átfogó termékpalettájának köszönhetően komplett egyedi intralogisztikai megoldásokat tud kínálni a független vállalkozások rugalmasságának minden előnyével. A vásárt tartják a legfontosabb platformnak innovációik idei bemutatására, a tapasztalatcserére, a meglévő ügyfeleikkel való kapcsolatfelvételre és az újak megnyerésére. Döntési pontot jelent új projektjeik számára is. Az SSI Schäfer is a teljes termékskáláját felvonultatta a mostani CeMAT-on. Közöttük két új rendszerét, a rugalmas és költséghatékony szállításit (Auto Cruiser Conveyor), valamint az automatizált komissiózás-ellenőrzőt (Order Verifier). Az előbbi a villástargoncás és a szállítószalagos szállítás között szünteti meg a szakadékot. Az új, teljesen automatizált ellenőrzési rendszer ezernél több cikk megszámolására és megkülönböztetésére képes óránként. Egy integrált komissiózózónában pedig testközelből lehetett kipróbálni a mobil raktározást (pick-by-light módszer).
A Toyota Material Handling a fenntarthatóság az intralogisztikában téma köré építette fel kiállítását, és több újdonságot is bemutatott. Egyebek között az új komissiózótargoncákat és a nagy telítettségű raktározási megoldásokat. Mivel az online vásárlásokban bekövetkezett robbanásszerű növekedés kihatott a raktárban lévő áruk összeállításának folyamatára is, a problémák kezelésére magas és alacsony szintű komissiózótargoncákat fejlesztettek ki. Interaktív bemutatón volt látható egyrészt, hogy a cégnél hogyan elemzik a műveleteket és érnek el mérhető eredményeket a termelékenység, a flottahasznosítás, valamint a költségcsökkentés terén. Másrészt a vállalat biztonsági és ergonómiai innovációit mutatták be. Villástargonca-szimulátor szemléltetette a gépek biztonságosságát is. A cég bemutatta hibrid villástargoncáját is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.