BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Újdonságok Hannoverben

Egyre intelligensebbek és költséghatékonyabbak a villástargoncák

Ha a targoncák kezeléséről van a szó, a logisztikai szakembereket leginkább a biztonsági szempontok, a költséghatékonyság és a termelékenység növelése érdekli. A múlt heti CeMAT-on a villástargonca-gyártók és más iparitargonca-készítők számos innovatív fejlesztéssel jelentkeztek. Ezekből mutatunk be néhányat.

Az idei rendezvény egyik legnagyobb kiállítójának számító Jungheinrich az üzemen belüli anyagmozgatásra, -áramlásra helyezte a hangsúlyt. A vállalat ezen a területen számos újdonságát és fejlesztését állította ki. Közülük kettőt hivatalosan elsőként Hannoverben mutattak be a nyilvánosságnak.

A széles folyosón (és az előterekben is) alkalmazható raktár-navigációval lehetőség nyílik arra, hogy a szűk folyosón kívül történő folyamatokat még hatékonyabban és biztonságosabban irányítsák. A szűk folyosón alkalmazható raktárnavigációjuk már két éve piacon van, és segítségével akár 25 százalékkal nagyobb rakodási teljesítményt is el lehet érni.

A hamburgi vállalat szintén Hannoverben mutatta be a vezető nélküli szállítórendszerét, az automata raklapmozgatót (Auto Pallet Mover – APM). Ez az innovatív megoldás az elmúlt hónapokban a különböző teszteken már bizonyított, és néhány felhasználó alkalmazza is azt a gyakorlatban. A raktárban önállóan közlekedő anyagmozgató gép legfőbb alkalmazási területe a rendszeres szállítási feladatok ellátása, például az áru beérkezésétől vagy a gyártástól kiindulva egy a polcon található átadó helyhez.

A Kardex csoport három üzletága, a Kardex Remstar (dinamikus raktári és kiszolgáló rendszerek), a Kardex Stow (statikus polcrendszerek) és a Kardex Mlog (integrált anyagáramlási rendszerek) közös standon, komplett ajánlattevőként mutatkozott be. A globálisan fellépő csoport az átfogó termékpalettájának köszönhetően komplett egyedi intralogisztikai megoldásokat tud kínálni a független vállalkozások rugalmasságának minden előnyével. A vásárt tartják a legfontosabb platformnak innovációik idei bemutatására, a tapasztalatcserére, a meglévő ügyfeleikkel való kapcsolatfelvételre és az újak megnyerésére. Döntési pontot jelent új projektjeik számára is. Az SSI Schäfer is a teljes termékskáláját felvonultatta a mostani CeMAT-on. Közöttük két új rendszerét, a rugalmas és költséghatékony szállításit (Auto Cruiser Conveyor), valamint az automatizált komissiózás-ellenőrzőt (Order Verifier). Az előbbi a villástargoncás és a szállítószalagos szállítás között szünteti meg a szakadékot. Az új, teljesen automatizált ellenőrzési rendszer ezernél több cikk megszámolására és megkülönböztetésére képes óránként. Egy integrált komissiózózónában pedig testközelből lehetett kipróbálni a mobil raktározást (pick-by-light módszer).

A Toyota Material Handling a fenntarthatóság az intralogisztikában téma köré építette fel kiállítását, és több újdonságot is bemutatott. Egyebek között az új komissiózótargoncákat és a nagy telítettségű raktározási megoldásokat. Mivel az online vásárlásokban bekövetkezett robbanásszerű növekedés kihatott a raktárban lévő áruk összeállításának folyamatára is, a problémák kezelésére magas és alacsony szintű komissiózótargoncákat fejlesztettek ki. Interaktív bemutatón volt látható egyrészt, hogy a cégnél hogyan elemzik a műveleteket és érnek el mérhető eredményeket a termelékenység, a flottahasznosítás, valamint a költségcsökkentés terén. Másrészt a vállalat biztonsági és ergonómiai innovációit mutatták be. Villástargonca-szimulátor szemléltetette a gépek biztonságosságát is. A cég bemutatta hibrid villástargoncáját is.

Google News Világgazdaság
A legfrissebb hírekért kövess minket a Világgazdaság.hu Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.