BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A 4-es metró miatt kell dugódíj?

Ma dönt a Budapesti Közlekedési Központ által előkészített javaslatokról a budapesti közgyűlés

A személyforgalmi behajtási díj és az elektronikus BKV-jegy bevezetésének lehetőségét vizsgálja a Budapesti Közlekedési Központ. A Fővárosi Közgyűlés mai ülésén dönt az előkészítésre szánt forrásokról.

Hamarosan bevezethetik a dugódíjat Budapesten, a Fővárosi Közgyűlés a mai ülésén rendelhet forrásokat az előkészületek megkezdésére. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) ugyan csak ezután kezd megvalósíthatósági tanulmányt készíteni, ám a kérdés, hogy szükséges-e a díj, egyre inkább csak elméletinek tűnik. A BKK közleménye szerint ugyanis a 4-es metró építésére költött

EU-s finanszírozási szerződések is előírják, hogy így tehermentesítsék a felszíni közlekedést.

A hivatalosan személyforgalmi behajtási díjnak nevezett bevétel két irányból segítené a környezetvédelmet. Egyrészt a várakozások szerint többen ülnének tömegközlekedési eszközökre autó helyett, másfelől a befolyó pénzek nagy részét környezetbarát projektekre fordítanák. Emellett a BKV költségvetésének lyukait is megpróbálnák legalább részben betömni ebből; a BKK közleményének virágnyelvű megfogalmazása szerint „a közösségi közlekedés fejlesztésének és fenntartásának finanszírozhatóságához” járulnának hozzá a bevételekből.

Az még így is kérdéses, hogy mikortól lehetne bevezetni a dugódíjat. Tarlós István szerint akkor lesz érdemes szóba hozni az új díjat, ha elindul az utasforgalom a 4-es metrón, s a felszíni kötött pályás közlekedés is javul.

A mai ülésen adhat pénzt a közgyűlés az elektronikus jegyrendszer megvalósíthatósági tanulmányaira is. A BKK az előkészítő munkát már elkezdte, miután áprilisban úgy döntött a testület, hogy megadja nekik a megbízást erre, és úgy tervezik, hogy az év végéig elkészülhetnek a tervek. Azt többször is hangoztatták, hogy a modernizáció mellett szóló egyik legfőbb érv a bliccelés megnehezítése lenne. Vagyis az új rendszer magában foglalná azt is, hogy minden metrómegállót zárttá tennének, és átalakítanák a jegyellenőrzési rendszert is.

Két nagy közlekedési csomópont fejlesztéséről is dönthetnek ma, a Nyugati tér mellett a nagyobb beruházás a Széll Kálmán tér felújítása lesz. Az, hogy ott hamarosan komoly munkák kezdődnek, már tavaly télen, a központi költségvetés elfogadásakor eldőlt, amikor az akkor még Moszkva tér átformálására átcsoportosítottak hárommilliárd forintot. A részletes tervek még váratnak magukra, de a BKK már korábban jelezte, hogy a megvalósítás biztosan nem egy ütemben történik majd.

Közelebb került a megállapodás a metrógyártóval

A 2-es metró kocsijainak sorsa s közvetetten a 4-es vonal is a tétje volt a főváros és a kocsikat gyártó Alstom tegnapi tárgyalásának. A megbeszélés után a városvezetés és a francia cég is megerősítette: sokat közeledtek az álláspontok, és néhány héten belül jó esélylyel megszülethet a megegyezés a két fél között.

Ha elvégzik a kocsikon a szükséges módosításokat, akkor a 2-es metró vonalán akár már hónapokon belül futhatnak az új szerelvények – ezt Tarlós István mondta néhány nappal korábban a Hír TV-nek adott nyilatkozatában. A főpolgármester arról is beszélt, hogy szerinte műszakilag nincs semmi akadálya a minimális korrekcióknak, amelyek után már át lehet venni a szerelvényeket.

Ha elvégzik a kocsikon a szükséges módosításokat, akkor a 2-es metró vonalán akár már hónapokon belül futhatnak az új szerelvények – ezt Tarlós István mondta néhány nappal korábban a Hír TV-nek adott nyilatkozatában. A főpolgármester arról is beszélt, hogy szerinte műszakilag nincs semmi akadálya a minimális korrekcióknak, amelyek után már át lehet venni a szerelvényeket.-->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.