Barkácsolás neten és mobilon - Újít a Praktiker
Az építőipari és barkácstermékek forgalmazásával foglalkozó társaság tavalyi bevétele 31,8 milliárd forint volt (szemben a 2009-es nettó 35,4 milliárddal), emellett 2,2 milliárdnyi veszteséget könyvelt el.
A válság előtti forgalom eléréséhez még legalább három év kell – hangsúlyozta Schlemmer Zoltán, a társaság ügyvezető igazgatója.
Mint mondta, a barkácspiachoz szorosan kapcsolódó építőipari tevékenység az elmúlt időszakban rendkívül alacsony szintre csökkent, a családok nemigen tudnak félretenni lakásuk, házuk felújítására. Ráadásul a hitelpiac is áll. Várakozásai szerint azonban az év második felében megindulnak a lakossági vásárlások. A 19 áruházból álló lánc további bővítéséről egyelőre nincs szó, már csak azért sem, mert a Praktiker lefedi az egész országot.
A barkácspiacon egyedülálló Praktiker Webshop forgalma a vállalat bevételeinek körülbelül egy százalékát teszi ki, ezzel a Praktiker jelentős szeletet hasít ki a hazai e-kereskedelemből. A cég egyébként még az idén elérhetővé teszi a mobiltelefonos áruvásárlás lehetőségét hazai áruházaiban és „csináld magad” közösséget alapít az egyik közösségi portálon.
A Praktiker konszern – válaszul a gazdasági válság okozta bevételcsökkenésre – elindította a Praktiker 2013 elnevezésű projektet, ez a magyarországi leányvállalatot is érinti. Ennek keretében a Praktiker újragondolja stratégiáját, racionalizálja belső működését és jobban összehangolja a vállalatai közötti nemzetközi folyamatokat.


