BKK: A 4-es metró EU-szerződése előírja a dugódíj bevezetését
A BKK a dugódíj bevezethetőségére vonatkozó megvalósíthatósági tanulmány készítését kezdi meg, hozzátéve, hogy a behajtási díj bevezetését a 4-es metró finanszírozásáról szóló európai uniós finanszírozási szerződések is előírják. A Fővárosi Közgyűlés június 22-én dönt az ehhez kapcsolódó forrásokról.
A városi úthasználati díj céljai a torlódások csökkentése, a levegőszennyezés visszaszorítása és a környezetbarát közlekedésfejlesztési projektek finanszírozásához bevételek generálása lehet, amellett, hogy a közösségi közlekedés fejlesztésének és fenntartásának finanszírozhatóságához is hozzájárul - fogalmaz a BKK.
A BKK emellett megkezdte a Széll Kálmán tér átalakítására vonatkozó előzetes tervezést, a részletes tervek kidolgozására a Központ szerint 2011 nyár végétől kerül sor. A BKK ezen kívül megkezdte a Nyugati téri aluljáró felfejlesztésének kidolgozását és haladnak az elektronikus közlekedési jegyrendszer megtervezésével kapcsolatos munkálatok.