Amit lehet, azt gyorsan felvásárolják, amit nem lehet, azt gyorsan lemásolják Sanghaji Autószalon. Kína mohón vágyik az autókra, a haladásra és a technikára. A fejlődést jól példázza a Sanghaji Autószalon, amely mellett jelentéktelen vidéki eseménnyé vált a frankfurti autókiállítás. A felhajtás oka egyszerű: a távol-keleti országban máris több mint 300 millió embernek van akkora jövedelme, mint az átlagos német munkavállalóknak.
Az európai és amerikai prémium márkák megmentője lehet az ország, amelynek piaca elképesztő ütemben bővül. Az első negyedévben a BMW 69, a Mercedes 78 százalékkal adott el több járművet, mint tavaly, az Audi pedig első alkalommal értékesített magasabb darabszámban járműveket, mint odahaza.
Közben – noha a klímacsúcsokon Kína rendre megakadályozza a gazdaságát hátráltató kvótarendszerek megszavazását – a kormányzat 12 milliárd eurónyi támogatást szavazott meg a villanyautók fejlesztésére. A kínai gyártók azonnal reagáltak a lehetőségre, modelljeik többségén máris „electric” vagy „hybrid” felirat díszeleg. De a másolás is bevett szokás, úgy tűnik, egyetlen európai vagy amerikai gyártó sem menekülhet a koppintástól, miközben egyikük sem tesz ellene semmit, legfeljebb, ha Európába akarják hozni a klónokat. A Daimler például márkajogokra hivatkozva zúzatott be egy elektromos Smart-utánzatot.
- 35%-kal nőtt a luxuskategória értékesítése
- 26%-kal emelkedtek a középkategória eladásai
- 10 Mercedes S-ből kilencet V12-es motorral, full extrásan rendelnek meg
- 2020-ra ötmillió villanyautót szeretnének az utakon
- 12 milliárd eurót költenek a hibridesítésre, míg Németország 1 milliót szán rá
- 10 évvel fiatalabb az átlagos kínai autóvásárló, mint a német vevő
- 180 kínai autógyártó működik
- 100 Audi-vásárlóból 85 készpénzzel fizet
- 24 éves a legfiatalabb kínai Rolls-Royce-vásárló, de a többségük is 30–40 év közötti
- 35%-kal nőtt a luxuskategória értékesítése
- 26%-kal emelkedtek a középkategória eladásai
- 10 Mercedes S-ből kilencet V12-es motorral, full extrásan rendelnek meg
- 2020-ra ötmillió villanyautót szeretnének az utakon
- 12 milliárd eurót költenek a hibridesítésre, míg Németország 1 milliót szán rá
- 10 évvel fiatalabb az átlagos kínai autóvásárló, mint a német vevő
- 180 kínai autógyártó működik
- 100 Audi-vásárlóból 85 készpénzzel fizet
- 24 éves a legfiatalabb kínai Rolls-Royce-vásárló, de a többségük is 30–40 év közötti-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.