BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Vonzóbb a vasút, ha drágább az autó

Csak úgy tehető versenyképessé a közösségi közlekedés az egyénivel szemben, ha az utóbbit megdrágítják – jelentette ki Lantos Csaba, a MÁV igazgatósági tagja egy szakmai fórumon. Javaslatai szerint első lépésben a közúti szektort kell 2014-ig önfinanszírozóvá tenni, mert ez ma nettó 140 milliárd forint költségvetési hiányt okoz beruházások nélkül. Ehhez be kell vezetni a használatarányos, elektronikus útdíjat, el kell törölni a magánautó-használat munkáltatói támogatását, és megengedni, hogy a munkáltatók további közterhek nélkül vehessenek dolgozóiknak közösségi közlekedési bérleteket. Lantos szerint ötszázalékos áfakörbe kellene sorolni a helyközi vasúti és a helyi tömegközlekedést, és e körben 30 százalékos tarifacsökkentést végrehajtani. VG

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.