Amihez a Facebook-nak 3 év kellett, a Google-nak egy hónap
A Google Facebook-konkurenciája a várakozásokon felül bővül – számol be a Finantial Times Deutschland. Jó egy hónappal a rajt után 25 millió regisztrált felhasználóval büszkélkedhet – a comScore július 24-dikei adatai szerint. Ez a piackutató becslései szerint naponta csaknem egymillióval bővül. Csak összehasonlításképpen: a Facebook-nak három évre volt szüksége arra, hogy ezt a számot elérje, a Twitter-nek pedig 30 hónapba.
A legtöbb felhasználót – több mint 6 milliót - az Egyesült Államokban regisztráltak, 3,6 milliót Indiában és több mint 920 ezret Németországban. A Google korábbi vezérigazgatója Eric Schmidt egy szakmai konferencián úgy vélte, többször sajnálta azt, hogy a Google nem lépett idejében a közösségi hálózatok fejlesztésének irányába. Ahogy fogalmazott: „Tudtam, hogy valamit tennem kell, de nem tettem meg”.
A Google-nak azért nincs miért szégyenkeznie, tekintve, hogy az IT óriás által fejlesztett mobilszoftvere a legtöbb kutatási eredmény szerint is már csaknem minden második okostelefonon fut. Az Androidot támogató mobiltelefonok adták a legutóbbi negyedéves szállítások 48 százalékát. A mintegy 52 millió darabos tétel éves összehasonlításban négyszeres növekedést jelent. Az Androidot ugyanis számos egyébként is nagy kapacitású gyártó használja: egyebek mellett a Samsung, a HTC, a Motorola, az LG, a SonyEricsson és a ZTE.
A Canalys felmérése szerint a vizsgált 56 országból 35-ben piacvezető a Google mobilszoftvere, amelyet szorosan az Apple iOS követ. A nagy siker sokaknak szúrja a szemét: az Oracle bíróságon támadta a Google-t, a vád szerint a szoftveróriás szabadalmi jogokat sértett az Androiddal.


