Cégvilág

Csak az alkoholnál ragaszkodunk a márkákhoz?

Az élelmiszerek kiskereskedelmi bevételéből az idei első fél évben 77 százalék jutott gyártói márkákra értékben, ahogyan tavaly január–júniusban is, a kereskedelmi láncok saját márkáinak piacrésze pedig változatlanul 23 százalék – derül ki a Nielsen piackutató vállalat friss felméréséből.

Háztartási vegyi árunál és kozmetikumnál szintén stabil a gyártói márkák 83 százalékos piacrésze, kereskedelmi márkákra pedig 17 százalék jutott a Nielsen által mért 60 vegyi és kozmetikai kategória bolti értékesítéséből. Az első fél évben mintegy 170 milliárd forint került az üzletek pénztáraiba kereskedelmi márkás élelmiszerekért, háztartási vegyi árukért és kozmetikumokért.

Az egyes termékkategóriák esetében jelentősen különbözik a gyártói és a kereskedelmi márkás termékek aránya. A mélyhűtött termékek értékben mért teljes hazai bolti eladásából a saját márkák 44 százalékot vittek el az idei első fél évben, az alkoholmentes italokéból pedig 22 százalékot, ám például az alkoholos italoknál meglehetősen alacsony az arányuk.

alkoholos élelmiszer gyártói márka kereskedelmi márka kiskereskedelem
Kapcsolódó cikkek