Szemes Árpád, a portál ügyvezetője szerint a kielégítetlen kereslet egy részét a növekvő használtautó-import töltheti be.
Az importot erősítheti az a tény, hogy 2-3 éves korba értek a Nyugat-Európában roncsautó-prémiummal értékesített kocsik. A legnagyobb használtautó-beszerzési területként ismert Németországban például 2009 márciusa és októbere között több mint 1,7 millió új autó eladását támogatták ezzel a módszerrel. Az akció eredményeképpen a 2008-as 3,1 millióról – több mint 23 százalékos bővüléssel – 3,8 millióra nőtt az eladott személyautók száma 2009-ben. A támogatás nélküli 2010-es időszakban aztán ez az érték 3 millió alá esett vissza.
„Nem véletlen, hogy ismét sokan vásárolnak külföldön használt kocsit, hiszen a hazai tulajdonban lévő minőségi járműveket nemigen kínálják eladásra. Változás csak akkor következhet be, ha fellendül az új autók értékesítése” – mondta Horváth Zoltán, a 42 telephelyet működtető használtkocsi-hálózat, a Weltauto igazgatója.
Az első fél évben 210344 személyautó cserélt gazdát, 3,7 százalékkal több, mint egy évvel korábban. A vevők leginkább alsó középkategóriájú és a kiskocsikat keresték: az előbbiekből 1,7 százalékkal több, 61 ezer került új tulajdonoshoz, míg az utóbbiak átírásainak száma 1,1 százalékos növekedés révén megközelítette a 65 ezret. A drágább személygépkocsik adásvétele viszont nagyobb arányban nőtt: 6,5 százalékkal, 34 ezerre emelkedett a felső középkategóriás és 11,5 százalékkal, 14 ezerre az egyterű autók adásvétele.