Bejött a táblagép az Axel Springernek
A jó tanács prófétikusnak bizonyult – írja a Financial Times. A mobilinternetnek és az iPadeknek köszönhetően ugyanis a kiadó nagy példányszámú napilapjának digitális változatából, a Bildből a nyáron már napi 109 ezer darabot tudtak értékesíteni.
Ez a mennyiség ugyan még nem tudja kompenzálni a printújságnál elszenvedett mintegy 300 ezres példányszámcsökkenést, azóta, hogy a Springer 2009 decemberében elindította a fizetős tartalmat, akkoriban a nyomtatott lapból még napi 2,9 millió darab fogyott. Döpfner szerint viszont még nagyon az elején járunk a dolognak.
A fejlemények tükrében a cégvezető ha lehet, még optimistább a fizetett tartalmak jövőjét illetően, mint egy éve, amikor megjelent a Bild újság első iPades alkalmazása. A fizetett online tartalom volt a még hiányzó elem az Axel Springer stratégiájában, amivel a nyomtatott sajtó kiadójából digitális médiavállalattá fordíthatta át magát.