Cégvilág

Vége az otthoni barkácsolásnak Magyarországon

Az öt magyarországi barkácslánc boldogan kiegyezne azzal a tendenciával, amiről a kereskedelmi ágazat német szövetsége, a BHB (Bundesverband Deutscher Heimwerker-, Bau- und Gartenfachmärkte) azt írja: ez első fél évben a vártnál kisebb, csupán 2 százalékos volt a forgalom bővülése.

A 9,49 milliárd eurós németországi árbevétel annak köszönhető, hogy az első negydév különösen erős volt, és a forgalom 3,3 százalékkal haladta meg a tavalyi első évnegyedben elértet. Áprilistól azonban 1,1 százalékra mérséklődött a bevételnövekedés. A BHB összefoglalója szerint Németországban is megérezte a szakma az esős nyarat, amely aztán lefékezte a fejlődést: szinte az összes termékcsaládból kevesebb kelt el júniusban és júliusban, mint egy évvel korábban. A BHB azonban továbbra is fenntartja az év elején kiadott prognózisát, hogy a német barkácspiac 3 százalékkal bővül ebben az évben.

A magyar piacról nincsenek friss adatok, de információk szerint folymatosan esik a forgalom. A Praktiker piackutatása szerint azonban a vásárlók a megélhetés mellett a hiteleik törlesztésére fordítják jövedelmük jelentős részét, így az otthonszépítésre, barkácsolásra már kevesebb jut. Másrészt kiesett egy jelentős fogyasztói réteg is: az építőipari vállalkozások sem vásárolnak, hiszen  megrendelések hiányában áll az egész iparág.

A 19 áruházat működtető Praktiker nemcsak áruházaiban és webshopjában, hanem – a barkácsszektorban egyedülálló módon – aukciós portálok segítségével is árusítja kifutó termékeit. A Vatera és TeszVesz segítségével elsősorban azok az árucikkek találnak gazdára, amelyekből már csak 1-2 darab marad a polcokon.

áruház barkács Praktiker kiárusítás
Kapcsolódó cikkek