Okostelefon-piac: A két nyertes a Google és a Samsung
Az idei év július-októberi időszakában az összes eladott okostelefon 52,5 százaléka androidos volt: ezzel egy év alatt duplázni tudta az új eladásokbeli részesedését a Google. Bár az új iPhone október közepi bemutatása miatt sokan elhalasztották okostelefon-vásárlásukat, a szegmens így is 42 százalékkal hízott 12 hónap alatt. A teljes mobilpiacon belül egy negyedév alatt egy százalékponttal 26 százalékra nőtt az okostelefonok részesedése.
Ugyanakkor a teljes mobilpiac növekedése számottevően lelassult. Míg a tavalyi harmadik negyedévben éves szinten 35, az idei második három hónapban pedig 16,5 százalékos volt a bővülés, addig július eleje és október vége között mindössze 5,6 százaléknyi bővülést regisztrált a Gartner. A gazdasági válság hatása erősen érezhető ezen a piacon is: egyes dél-európai országokban az egyébként lendületesen bővülő okostelefon-szegmens stagnáló vagy csökkenő eladásokról adott számot.
Továbbra is a Nokia a világ legnagyobb telefongyártója, a teljes piaci részesedése azonban a tavalyi 28,2 százalékról alig 23,9-re csökkent az idei harmadik negyedévben, miközben a Samsung, az LG, az Apple és a ZTE egyre jobban zárkózik fel.


