BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A vasút felé nyitna az ABB

A magyar vállalkozások is egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek az energiahatékony működésre, amely biztató üzleti lehetőséget jelent az ABB Kft. számára. A cégcsoport magyar egysége ennek megfelelően árbevétel-növekedést vár a szegmensben.

Magyarországon a meglévő partnerek mellett vannak olyan iparágak és területek, amelyekkel erőteljesebben foglalkozna az ABB Kft. a jövőben, ilyen kulcsfontosságú kitörési pont lehet a cég számára a vasút – mondta Tanja Vainio, a társaság nemrégiben kinevezett magyarországi ügyvezetője. Az ABB által kifejlesztett új technológiákat szeretnék Magyarországon is elterjeszteni, a vasúttal kapcsolatban a helyileg fixált infrastruktúra, valamint a gördülőállomány területén egyaránt látnak lehetőséget. Jelenleg olyan nagy magyarországi vállalatokkal dolgoznak együtt, mint a Richter, a TVK, a Mol, valamint az Audi. A Richternél Debrecenben folyamatautomatizálással foglalkoznak, a TVK-nál egy korábbi installációt újítanak fel, az Audinak pedig az épületmenedzsment területén szolgáltatnak.

„Ha megnézzük a pillanatnyi üzleti környezetet Magyarországon, akkor nagyon sok kiszámíthatatlanságot és bizonytalanságot láthatunk, de ezek egyben lehetőséget is jelentenek” – véli a vezető. Az ABB-nél felismerték, hogy a különböző vállalkozások egyre inkább az energiahatékonyság és a megújuló energiák használata felé haladnak, így igyekeznek minél jobban növelni a produktivitásukat és a megbízhatóságukat. A Magyarországra begyűrűző nyugat-európai trendeknek megfelelően a magyar cégek is próbálják csökkenteni energiafelhasználásukat, ez egyrészt gazdasági, másrészt környezetvédelmi szempontokkal magyarázható. „Ezek nagyon izgalmas lehetőségek az ABB számára, mert a mi termékeink kifejezetten ezen igényeknek felelnek meg. Ha a legfontosabb szereplőket nézzük, akkor ők Magyarország legnagyobb energiafelhasználói, így óriási üzleti lehetőségeket látunk az energiahatékonyság területén” – mondta Vainio.

A felvázolt üzleti elképzelés az ABB cégcsoport 2015-ig kidolgozott stratégiájának része. Ennek keretében a különböző üzletágak árbevétel-megoszlásának megváltoztatását tűzték ki célul a magyar egységnél is. Globálisan az árbevétel körülbelül 45 százaléka származik az energetikából, míg 55 százalék automatizálásból és energiahatékonyságból. Ez az arány a múltban stabil volt, azonban Magyarországon jelenleg pont fordítva van. A jövőben a két bevételi forrás aránya itt is jobban hasonlít majd a globális tendenciához – ígéri az ügyvezető.

A cég Magyarországon kompakt alállomások gyártását végzi. „Vizsgáljuk további termékek előállításának az esélyeit is, ha találunk egy jó lehetőséget, mindenképpen kihasználjuk, ugyanis elkötelezett hívei vagyunk a helyi megjelenésnek a gyártásban is” – szögezte le Tanja Vainio.

A legutóbbi negyedévben az egész ABB csoport nyereségességét vizsgálva 24 százalékos növekedést könyvelhettek el az EBITDA tekintetében. Helyi valutákban ez tízszázalékos emelkedést jelent. Azonban a magyarországi piacon az eredmények némileg elmaradnak a csoportszintűektől, ez nagyban magyarázható az itthon jellemző nagyfokú bizonytalansággal is.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.