A megrendelés összértéke 75 millió euró, ezzel a Stadler már 115 eladott FLIRT-nél jár Olaszországban. A megállapodással az eladott FLIRT vonatok száma átlépte a 700-as darabszámot.
A Stadler az első FLIRT vonatot a Svájci Szövetségi Vasúttársaságnak (SBB) szállította le 2004-ben. Azóta a járműtípusból már 12 országban vásároltak. Svájc mellett Németországban, Ausztriában, Franciaországban, Norvégiában, Olaszországban, Lengyelországban, Algériában, Fehéroroszországban, Észtországban, Csehországban, és természetesen Magyarországon közlekednek vagy fognak közlekedni a leszállításukat követően. Ezzel a FLIRT egyértelműen a cégcsoport legnépszerűbb vonattípusává vált, amelyet a Stadler az első forgalomba állás óta folyamatosan fejleszt.
A járműtípus több mint négy éve szállít utasokat Budapest elővárosi vonalain. A típus hazai átlagos rendelkezésre állása 94 százalék feletti, karbantartásuk a Stadler korszerű pusztaszabolcsi karbantartó bázisán történik. E telephelyet a Stadler Európa egyik leghatékonyabb karbantartóközpontjává fejlesztette. Mára már olyan referenciaüzemnek is számít, amely tanulmányozásának lehetőségét különböző európai vasúttársaságok kérik.
A Stadler FLIRT-jei nem csak az utasok szállításával vannak jelen Magyarországon, hiszen ennek a típusnak a kocsiszekrényeit a cégcsoporton belül többek között a vállalat szolnoki üzemében hegesztik össze és festik le. A szolnoki egység, más vonattípusok mellett, eddig összesen 173 darab FLIRT vonathoz szállított be komplett kocsiszekrényeket vagy különböző komponenseket, ezáltal tevékeny részesévé vált a vonattípus sikerének. A hazai részvétellel gyártott FLIRT vonatok Magyarországon, Németországban már közlekednek, Finnországban és Fehéroroszországban pedig a közeljövőben állnak forgalomba.
A Stadler Rail csoport
A mintegy 3500 fős, 22 éve alapított Stadler Rail csoport vasúti járműrendszereket kínál. Járműcsaládjának legismertebb tagjai a GTW csuklós motorvonat, a Regio-Shuttle RS1, a MÁV csoportnak is szállított FLIRT villamos motorvonat, a KISS emeletes villamos motorvonat, továbbá a Variobahn és a Tango villamos. A Stadler személyszállító vasúti kocsikat és dízel-elektromos mozdonyokat is gyárt, továbbá globális piacvezetőnek számít a fogaskerekű járművek piacán. Múlt évi árbevétele 1,3 milliárd svájci frank volt, az idei 1,5 milliárdra várható.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.