Cégvilág

Lapinformációk szerint jön a Lidl mobil

Idén a Tesco hipermarket-lánc mellett legalább még egy, országszerte csaknem százötven áruházzal rendelkező diszkonthálózat is mobilszolgáltatást indít Magyarországon.

Az év első hónapjaiban újabb mobilmárkával bővülhet a hazai paletta, saját márkás mobilszolgáltatás értékesítésébe kezd ugyanis a Lidl áruházlánc - tudta meg a HWSW piaci forrásoktól. Az üzlethálózat nem lesz virtuális mobilszolgáltató, az üzleti modell a 2009-ben piacra lépett Postafonhoz hasonlítható, vagyis egyedi, kizárólag a Lidl számára kialakított tarifák lesznek elérhetők a kínálatban, az ügyfél pedig valójában nem az üzlethálózattal szerződik vásárláskor, hanem a mobilszolgáltatóval. A Lidl megkeresésünkre nem erősítette meg hivatalosan az értesüléseinket, és arról sem nyilatkozott, hogy melyik szolgáltatóval egyezett meg.

A lap szerint a várhatóan az első negyedévben megjelenő szolgáltatás valamilyen formában minden Lidl áruházban elérhető lesz, ez jelenleg országszerte csaknem százötven értékesítési pontot jelent. Úgy tudjuk, hogy az új termékek az üzletek mindegyikében saját, jól elkülönített megjelenést kapnak, a személyzet pedig a termékkör bevezetéséig megfelelő felkészítést kap az értékesítés és az ügyintézés gördülékenysége érdekében.

A választékban önálló SIM-csomagok és készülékekkel egybecsomagolt ajánlatok is lesznek, a kezdeti, elsősorban belépőszintű és középkategóriás mobilokból álló kínálat idővel a tervek szerint felső kategóriás mobilokkal is bővül. Az egyelőre nem világos, hogy a mobiltelefonokat a társaság saját csatornáin keresztül szerzi be, vagy a készülékeket is a szerződött operátor szállítja a bolthálózat számára.

A Lidl saját márkás mobilszolgáltatása várhatóan elsősorban hangszolgáltatást tartalmaz, méghozzá kizárólag feltöltőkártyás konstrukcióban. A többféle tarifacsomagban elérhető ajánlatokról nem derült ki egyelőre további részlet, valamint a cég stratégiai tervei sem ismertek. Az alapvetően telített magyar mobilhang-piacon a cégnek kevés mozgástere maradt az új ügyfélkör felépítésére, a Lidl ezért - amennyiben kellően vonzó ajánlatokat kínál ügyfeleinek - csak a már piacon lévő szolgáltatóktól csábíthat el ügyfeleket.


 

sim-csomag virtuális tarifa mobilszolgáltató mobil Lidl
Kapcsolódó cikkek