Cégvilág

Kevés vevő, romló fizetési morál

Bár az építőipar még mindig súlyos recesszióval küzd, az Első Magyar Építőanyag- és Burkolatkereskedők Hálózatának (Mébker) sikerült biztató folyamatokat elindítani – értékelte az alakulás óta eltelt egy év eredményeit Markovich Béla, a Mébker alapítója, a Mapei Kft. ügyvezetője.

 „A válság hatására átalakult az építőanyag-piac. Nem csak a kereslet esett vissza, megváltoztak a vásárlási szokások, megfontoltabbak lettek a vevők, csökkent a kosárérték, hosszabb lett a vásárlási döntés folyamata, tovább romló fizetési morál mellett. Felismertük, hogy a megoldás a marketingkommunikáció erősítése és a menedzsmentképességek javítása, amelyet összefogva valósíthatunk meg hatékonyan” – fogalmazott.

Az építőiparban folytatódó miatt a forgalom további drasztikus csökkenésére lehet számítani. Azok a kereskedők, akik nem alkalmazkodnak a piaci helyzethez, egyre nagyobb nehézségekre számíthatnak. Azok viszont, akik felismerték, hogy változtatni kell, jó eséllyel néznek szembe a válsággal. A Mébker a válság hatásainak mérséklésére négy közös marketingkampányt szervezett a hálózat tagjainak az elmúlt évben. A csatlakozó tagkereskedések minden marketingeszközt készen megkaptak, a szórólaptól kezdve az óriásplakátig.

A hatékony működés segítésére pedig a neuralgikus témákban – kinnlevőség-kezelés, értékesítés, marketing, szervezetfejlesztés – tréningeket szerveztek. Markovich Béla szerint a tagok visszajelzéseiből kitűnik, a kampányok sikeresek voltak. Ezt az is alátámasztja, hogy a 38 tagkereskedővel létrejött hálózat egy év alatt 68 tagúvá bővült. „Bizakodó vagyok, és a kedvezőtlen kilátások ellenére javulást várok a Mébker tagkereskedéseinek helyzetében. A marketingaktivitás és a menedzsment hatékonyságának növelésével meg tudjuk őrizni, sőt némiképp növelni is tudjuk piaci pozíciónkat” – mondta Markovich Béla.

A hálózat

A Mébker 2011 februárjában alakult. Az építőanyag- és burkolatkereskedő cégeket tömörítő szervezet célja a tagok forgalmának növelése, a sikeresebb és eredményesebb piaci működés. A mára 68 tagúvá bővült hálózat tagjai használhatják a szervezet védjegyét, és élvezhetik az ezzel járó beszerzési kedvezményeket, marketingtámogatást és képzéseket.


építőanyag mébker mapei kereskedő
Kapcsolódó cikkek