Like-olható bannereket készített a Fastbridge
A Facebook-on nagy népszerűségnek örvendenek a személyes ajánláshoz nagyon hasonlóan működő engagement ad-ek (like ad, sponsored story ad), amelyek fő jellemzője, hogy általa láthatjuk kinek tetszett az adott hirdetés a barátaink közül. A Thinkdigital által menedzselt kampányok tapasztalatai azt mutatják, hogy akár kétszer olyan szívesen kattintanak a felhasználók egy ilyen típusú megjelenésre, mint a hagyományos ASU hirdetésre. A kattintáson túl az engagement ad-ek – a Facebook saját teszteredményei alapján – további fontos paraméterekben is szignifikáns javulást jeleznek (bevonódás, megjegyezhetőség, fan ráta, szavazási arány).
Ezt a hatást szerette volna a Fastbridge a hagyományos és rich media banner megjelenések esetén is kihasználni. Az eredményét a napokban futó UPC banner hirdetésekben már láthatjuk a legnagyobb hazai site-okon (minta oldal: http://fastbridge.hu/Facebook_in_banners/roadblock.html). A Fastbridge által kitalált és megalkotott bannerben a Facebook engagement ad-hez hasonlóan láthatjuk, hogy ismerőseink közül ki like-olta, kinek tetszett a kampányhoz kapcsolódó Facebook profiloldal – ehhez csupán a Facebook profilunkba kell bejelentkezni. Ezáltal tulajdonképpen egy „social media ad” készült a hagyományos banner megjelenésből, tovább gondolva és felhasználva a közösségi médiában rejlő egyik alapvető erősséget.
Erős Attila, a Fastbridge ügyvezetője szerint a megoldás kiterjeszthető a hirdető Facebook profilján kívül is, de erről részleteket még nem kívánt elárulni. Hamarosan más ügyfeleik esetén újabb érdekességgel fognak előrukkolni.


