Egy folyamhajózási vállalkozás elindítása, piaci bevezetése és megerősítése évtizedes program – mondta lapunknak a kivásárlás kapcsán Szalma Botond. Már a Fluvius Kft. alapításakor is az volt a céljuk, hogy tíz éven belül lerakják az alapját egy körülbelül tíz saját hajóval rendelkező, stabil magyar társaságnak. Az ügyvezető igazgató szerint kis- és közepes vállalkozás ennél nagyobb flotta létrehozására és folyamatos megújítására, üzemeltetésére – kivéve a menedzselést – nem képes. Szólt arról is, többségi tulajdonosként különösen oda kell majd figyelniük a kereskedelempolitikájukra, mert erre kötelezi a szakmai és emberi múltjuk, jelenük és reményeik szerint a jövőjük is.
Szakmailag vallják, hogy az eszközparkok összevonása a kínált szolgáltatások szélesebb palettájával – egyebek között gabonaraktározás, vasúti és közúti beszállítás, logisztikai tanácsadás – modern logisztikai szolgáltatói csoportot eredményezhet. Ehhez természetesen az kell, hogy az első osztályú szakmai munka szerencsével és kitartással párosuljon – fogalmazott a szakember. Erősíteniük kell a kereskedelmi tevékenységeiket és a műszaki kapcsolataikat, főként az Al-Duna térségére koncentrálva.
A többségi részesedés megszerzésével hajóparkot vettek, amely hat önjáró hajóból és egy tolható bárkából áll. Ez tízezer tonnát meghaladó hordképesség-kínálatot jelent a piacon. E járműparkkal és az időszakosan bérelt egységekkel olyan felső- és al-dunai szolgáltatás nyújtható, amely a legjobb minőséget jelenti a megbízók szemében. Szalma Botond bízik abban, a Plimsoll/ Fluvius név a piacon az első osztályú termék szinonimája lehet.
„Nem hanyagolható el azonban a közlekedéspolitikánk és azon belül a dunai hajózás öszszes mai problémája” – mondta Szalma Botond. Szerinte amatőr módon költik a folyamszabályozásra elkülönített alapokat bicikliutakra, felemásan fejlesztik a logisztikai csomópontokat (példa erre a csepeli szabad kikötő vasúti és közúti megközelítése). Hozzátette, ettől függetlenül optimisták. Ezt azzal is magyarázza, hogy tőlünk keletre és nyugatra mindenki hisz abban, hogy „navigare necesse est” (hajózni muszáj), sőt tesz is érte. Ráadásul az Európai Unió közlekedésért felelős vezetői többször ki is jelentették: „Tartsuk Európát mozgásban. A folyami hajózásnak fontos szerepet kell játszania ebben.” Ilyen környezetben pedig akár bátrabb is lehet a magyar kisvállalkozó, ezért (is) történt, hogy a Plimsoll Kft. többségi részesedést szerzett a Fluvius Kft.-ben – mondta befejezésül a szakember.
A tulajdonosi kör
A Plimsoll Kft. az alapítása óta eltelt húsz évben főként szállítmányozással és logisztikai szolgáltatások nyújtásával foglalkozott. Tulajdonosai tavaly év végén elérkezettnek látták az időt, hogy az eddigi kisebbségi (12,8 százalék) részesedésüket többségire növeljék. Így a tulajdonrészt 32,4 százalékra emelték úgy, hogy mellette a Plimsoll Kft. magántulajdonosai is rendelkeznek még 33,2 százalékkal, ezenkívül egy ötödik, a Plimsollban nem tulajdonos magánszemély (9,4 százalék) és az Európa csoport (25) a Fluvius Kft. tulajdonosi köre.
A tulajdonosi kör A Plimsoll Kft. az alapítása óta eltelt húsz évben főként szállítmányozással és logisztikai szolgáltatások nyújtásával foglalkozott. Tulajdonosai tavaly év végén elérkezettnek látták az időt, hogy az eddigi kisebbségi (12,8 százalék) részesedésüket többségire növeljék. Így a tulajdonrészt 32,4 százalékra emelték úgy, hogy mellette a Plimsoll Kft. magántulajdonosai is rendelkeznek még 33,2 százalékkal, ezenkívül egy ötödik, a Plimsollban nem tulajdonos magánszemély (9,4 százalék) és az Európa csoport (25) a Fluvius Kft. tulajdonosi köre.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.