Cégvilág

Teltház az éttermekben: így sikerült a Torkos Csütörtök

Hetedik alkalommal is nagy sikert aratott a Torkos Csütörtök akció: mintegy 160 ezer vendég torkoskodott ezernél is több hazai étteremben – számol be a Magyar Turizmus Zrt.

A résztvevők túlnyomó többsége jövőre sem akar kimaradni az akcióból, és sokan igénylik a hasonló, alaposan kidolgozott és sikeresen megvalósított kampányokat. Érdeklődés mutatkozott a vendégek részéről az akció új eleme, a „Torkos szállásajánlatok” iránt is.

A válaszadó éttermek 28,2 százaléka Budapesten, 53,9 százaléka vidéki városokban, 17,9 százaléka pedig egyéb településen várta a vendégeket. Ezek az arányok megegyeznek a 2011-es eredményekkel. 2012-ben, akárcsak 2011-ben, az éttermek csaknem negyede első ízben csatlakozott az akcióhoz. A korábban is csatlakozó éttermek közül 2006-ban 25,3 százalék volt már részese az akciónak, 2007-ben 36,3 százalék, 2008-ban 57,8 százalék, 2009-ben 72,5 százalék, 2010-ben pedig 89,4 százalék, 2011-ben pedig 92,2 százalék kapcsolódott a Torkos Csütörtök akcióhoz, vagyis nő az ismételten csatlakozók tábora.

A promócióban tapasztalattal rendelkező éttermek fele számolt be arról, hogy a korábbi Torkos Csütörtök akciók hatására bővült a vendégkörük, vagyis az akció iránt érdeklődő vendégek máskor is felkeresték őket.

A vendégek többsége – 85,8 százaléka – az étterembe érkezéskor már tudott az akcióról. Budapesten közel 100 százalékos volt az akció ismertsége a vendégek körében. Egy válaszadó étterem átlagosan 153 főt látott vendégül Torkos Csütörtök napján, de természetesen ebben igen nagy eltérések mutatkoztak. A résztvevő éttermek számát figyelembe véve, az MT Zrt. becslése szerint, 2012. február 23-án összesen körülbelül 160 ezren torkoskodtak. Az éttermek munkáját is könnyíti, hogy a vendégek több mint 80 százaléka előzetesen asztalt is foglalt.

Az étteremtulajdonosok túlnyomó többsége kedvező forgalomi adatokról és a vendégek pozitív visszajelzéseiről számolt be. Minden 100 étteremből 70 jóval kedvezőbb, további 25 kedvezőbb vendégforgalomról adott számot, mint ahogy ez egy átlagos februári napon várható. A realizált bevételek tekintetében – a nyújtott kedvezmények ellenére is – pozitívan nyilatkoztak: az éttermek 40,2 százaléka számára a bevételek jóval kedvezőbben, további 47,0 százaléka számára kedvezőbben alakultak ezen a napon. Teltház miatt az éttermek 55,6 százalékának kellett visszautasítania vendégeket Torkos Csütörtökön. Az akciót közvetlenül követő napok forgalomnövekedésében a válaszadók 32,7 százaléka bízik, a hosszú távú hatásban, vagyis a vendégkör bővülésében 67,7 százalékuk.
 

Hetedik alkalommal is nagy sikert aratott a Torkos Csütörtök akció: mintegy 160 ezer vendég torkoskodott ezernél is több hazai étteremben – számol be a Magyar Turizmus Zrt.Világgazdaság Online-->

promóció felmérés bevétel vendég Torkos Csütörtök teltház
Kapcsolódó cikkek