Cégvilág

Több mint 111 milliárdos árbevétel a magyar sajtóban tavaly

Az idei évben először, a lapkiadóktól összegyűjtött adatok alapján a Magyar Lapkiadók Egyesülete (MLE) közzéteszi a 2011. évi sajtópiaci reklámtorta adatait.

Az MLE felmérésének célja a nyomtatott sajtóban, a reklámból befolyt, tényleges árbevételek számszerűsítése, mivel ezekről az adatokról korábban csak becslések láttak napvilágot.

Az MLE összesítése alapján 2011-ben a „net-net” (ügynökségi és egyéb kedvezményekkel csökkentett) nyomtatott reklámpiac mérete 41,663 milliárd forint. A sajtó összesített árbevétele, a lapeladásból származó több mint 70 milliárd forinttal együtt 2011-ben meghaladta a 111 milliárd forintot.

A sajtóhirdetési bevételeket bevalláson és szakértői becslésen alapuló elemzéssel készítette az MLE szakértői csoportja. A bevallásban szereplő „net-net” szintű adatokat (mely a kiadói szakma egyöntetű álláspontja szerint a lehető legjobban méri a reklámbevételeket) a barterek könyvelési értéken való figyelembevételével adták a kiadók. A bevételek közé számított valamennyi, az adott termékben realizált hirdetési bevétel, legyen az megjelent hirdetés, támogatott megjelenés, behúzás vagy speciális melléklet. Önálló termékként kezelt a szakértői csoport minden olyan kiadványt amely önálló címmel, ISSN számmal avagy árushelyi megjelenéssel rendelkezett.

sajtó Magyar Lapkiadók Egyesülete árbevétel reklámbevétel MLE
Kapcsolódó cikkek