Cégvilág

Vége a lapos televíziók diadalmenetének?

Az IHS prognózisa szerint az évek óta tartó emelkedést követően idén csökkenhet az eladott laposképernyős televíziók száma az Egyesült Államokban.

A korábban iSuppli néven futó IHS meglátása szerint 5 százalékkal, 37,1 millió darabra esik vissza idén a lapostelevíziók értékesítése az amerikai piacon. Az Engadget megjegyzi, hogy csak egy elemző cég egyetlen számításáról van szó, ennek ellenére a tavalyi 1 százalékos plusz után a most megjósolt mínusz annak jele lehet, hogy vége a jó időknek.

Lisa Hatamiya, az IHS televíziós üzletágának vezetője emlékeztetett arra, hogy a televízió eladások még a válság legnehezebb időszakában, 2008-2009-ben sem estek vissza. Ez arra utal, hogy az amerikai piac mostanra beérett és a következő időszakban csak a modernizáció céljából végrehajtott cserék lesznek a jellemzőek, ezért az IHS meglátása szerint az eladások csökkenő trendje legalább 2015-ig folytatódik.

A jelenséghez hozzájárulhat a gyártók tavalyi elhibázott üzletpolitikája is; 2011 első negyedében a cégek elárasztották készülékekkel a piacot, majd amikor konstatálták, hogy elmaradt a várt vásárlói roham, drasztikus leárazásokkal igyekeztek fellendíteni az értékesítést. Ez valamelyest sikerült is, de az erősen nyomott árak komoly mínuszt jelentettek a gyártói profitokban. Idén ezért várhatóan óvatosabb leárazásokkal próbálkoznak majd a cégek, amit vélhetően a vásárlások visszafogásával "hálál meg" az akciókhoz szoktatott közönség, ennek ellenére a relatíve magasabb áraknak köszönhetően kissé emelkedhet a cégek profitabilitása.

Ezzel párhuzamosan az amerikai piacon folytatódik az új technológiák térhódítása: az 1080p full HD standarddá válik, az eddigi 120 herzes frissítés pedig egyre többször váltja fel a 240 vagy akár a 480 Hz. És természetesen tovább terjed a 3D, részben az akkumulátort nem igénylő, olcsóbb szemüvegeknek köszönhetően.

 

televízió IHS tv lapostelevízió
Kapcsolódó cikkek