A korábban iSuppli néven futó IHS meglátása szerint 5 százalékkal, 37,1 millió darabra esik vissza idén a lapostelevíziók értékesítése az amerikai piacon. Az Engadget megjegyzi, hogy csak egy elemző cég egyetlen számításáról van szó, ennek ellenére a tavalyi 1 százalékos plusz után a most megjósolt mínusz annak jele lehet, hogy vége a jó időknek.
Lisa Hatamiya, az IHS televíziós üzletágának vezetője emlékeztetett arra, hogy a televízió eladások még a válság legnehezebb időszakában, 2008-2009-ben sem estek vissza. Ez arra utal, hogy az amerikai piac mostanra beérett és a következő időszakban csak a modernizáció céljából végrehajtott cserék lesznek a jellemzőek, ezért az IHS meglátása szerint az eladások csökkenő trendje legalább 2015-ig folytatódik.
A jelenséghez hozzájárulhat a gyártók tavalyi elhibázott üzletpolitikája is; 2011 első negyedében a cégek elárasztották készülékekkel a piacot, majd amikor konstatálták, hogy elmaradt a várt vásárlói roham, drasztikus leárazásokkal igyekeztek fellendíteni az értékesítést. Ez valamelyest sikerült is, de az erősen nyomott árak komoly mínuszt jelentettek a gyártói profitokban. Idén ezért várhatóan óvatosabb leárazásokkal próbálkoznak majd a cégek, amit vélhetően a vásárlások visszafogásával "hálál meg" az akciókhoz szoktatott közönség, ennek ellenére a relatíve magasabb áraknak köszönhetően kissé emelkedhet a cégek profitabilitása.
Ezzel párhuzamosan az amerikai piacon folytatódik az új technológiák térhódítása: az 1080p full HD standarddá válik, az eddigi 120 herzes frissítés pedig egyre többször váltja fel a 240 vagy akár a 480 Hz. És természetesen tovább terjed a 3D, részben az akkumulátort nem igénylő, olcsóbb szemüvegeknek köszönhetően.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.