BUX 43,528.08
+1.15%
BUMIX 3,814.2
+0.49%
CETOP20 1,856.7
-0.27%
OTP 9,212
+2.63%
KPACK 3,100
0.00%
+3.06%
+1.90%
+1.16%
+0.98%
ZWACK 17,250
-1.43%
0.00%
ANY 1,560
0.00%
RABA 1,125
-0.44%
-1.42%
+0.31%
0.00%
-1.42%
-1.31%
+2.89%
0.00%
0.00%
-0.06%
OTT1 149.2
0.00%
+3.21%
MOL 2,916
+1.04%
+0.39%
ALTEO 3,020
+2.37%
0.00%
+0.78%
0.00%
0.00%
+0.26%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-1.74%
+1.65%
0.00%
SunDell 45,600
0.00%
+3.42%
-0.41%
-1.96%
0.00%
+1.13%
+4.63%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,500
0.00%
-1.40%
NAP 1,200
+0.84%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Vége a lapos televíziók diadalmenetének?

Az IHS prognózisa szerint az évek óta tartó emelkedést követően idén csökkenhet az eladott laposképernyős televíziók száma az Egyesült Államokban.

A korábban iSuppli néven futó IHS meglátása szerint 5 százalékkal, 37,1 millió darabra esik vissza idén a lapostelevíziók értékesítése az amerikai piacon. Az Engadget megjegyzi, hogy csak egy elemző cég egyetlen számításáról van szó, ennek ellenére a tavalyi 1 százalékos plusz után a most megjósolt mínusz annak jele lehet, hogy vége a jó időknek.

Lisa Hatamiya, az IHS televíziós üzletágának vezetője emlékeztetett arra, hogy a televízió eladások még a válság legnehezebb időszakában, 2008-2009-ben sem estek vissza. Ez arra utal, hogy az amerikai piac mostanra beérett és a következő időszakban csak a modernizáció céljából végrehajtott cserék lesznek a jellemzőek, ezért az IHS meglátása szerint az eladások csökkenő trendje legalább 2015-ig folytatódik.

A jelenséghez hozzájárulhat a gyártók tavalyi elhibázott üzletpolitikája is; 2011 első negyedében a cégek elárasztották készülékekkel a piacot, majd amikor konstatálták, hogy elmaradt a várt vásárlói roham, drasztikus leárazásokkal igyekeztek fellendíteni az értékesítést. Ez valamelyest sikerült is, de az erősen nyomott árak komoly mínuszt jelentettek a gyártói profitokban. Idén ezért várhatóan óvatosabb leárazásokkal próbálkoznak majd a cégek, amit vélhetően a vásárlások visszafogásával "hálál meg" az akciókhoz szoktatott közönség, ennek ellenére a relatíve magasabb áraknak köszönhetően kissé emelkedhet a cégek profitabilitása.

Ezzel párhuzamosan az amerikai piacon folytatódik az új technológiák térhódítása: az 1080p full HD standarddá válik, az eddigi 120 herzes frissítés pedig egyre többször váltja fel a 240 vagy akár a 480 Hz. És természetesen tovább terjed a 3D, részben az akkumulátort nem igénylő, olcsóbb szemüvegeknek köszönhetően.

 

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek