Mivel az első negyedévben több mint 37 százalékkal megnőtt az online belföldi szállásfoglalások száma, tegnap közös kampányt indított 22 utazási iroda – köztük a Best Reisen, az IBUSZ, a Kartago Tours, a Quaestor és a Vista – és a 30 repülőgépből álló flottát üzemeltető Travel Service chartercég annak érdekében, hogy felhívják a nyaralásukat, céges utazásokat szervezők figyelmét az utazási irodák által nyújtott szolgáltatásokra.

A kampány költségvetése 3,5 millió forint, az utazási irodák forgalmuk arányában, a Travel Service 1 millió forinttal járult hozzá. A magyar családok zöme belföldön tölti a nyaralásra szánt időt, akik viszont külföldre indulnak, jól teszik, ha alaposan megnézik, melyik utazási irodát választják. Egyre gyakoribbak ugyanis az illegális utazásszervező cégek. A regisztrált irodák megtalálhatók a Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal honlapján. „Hogy a nyaralás ne rémálom legyen, legyünk körültekintőek az utazási iroda kiválasztásakor” – mondta lapunknak Molnár Gabriella, a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetségének (MUISZ) elnöke. Gyanús lehet, ha valakik például csak egy mobilszámon hirdetik magukat, illetve az utazást, nem tartanak fenn üzlethelyiséget, vagy ha semmilyen szerződést nem íratnak alá az ügyféllel.
Részletek a pénteki Világgazdaságban.