Az alig fél órával az indonéziai Dzsakartában történt felszállás után bekövetkező zuhanás gazdasági kárt jelent a Szuhoj gyártóak és súlyosan árt az orosz repülőgépgyártás imázsának. Hiszen maga Vlagyimir Putyin nyilvánította a "Superjet 100" gépet a jövőbe mutató projektnek, amellyel az orosz repülőgépgyártók végre ismét versenyképessé válnának a nemzetközi szintéren. A gépet előzőleg Kazahsztánban, Pakisztánban és Burmában mutatták be, incidensek nélkül. A gép fejlesztésébe több nyugati konszernt is bevontak, például a Boeinget. A Superjet csak nemrég kapta meg a gép az EU-ra vonatkozó repülési engedélyt, egyelőre nem világos, hogy mennyi rendelés marad meg Délkelet-Ázsiából.
A Die Presse úgy látja , hogy ezzel csak kevés marad meg Putyin azon ígéretéből, hogy Oroszországot modernizálják, hiszen az ország nemigen tud felmutatni versenyképes iparágat. "A modernizálási politika nem hiúsult meg, hiszen alig kezdődött el" - hangoztatta Peter Havlik, a Wiener Institut für Internationale Wirtschaftsvergleiche Oroszország-szakértője. A politikusok szép szavait ugyanis ritkán követik tettek. Az utóbbi tizenkét évben Putyin vezetése alatt semmi sem változott azon, hogy az orosz gazdaság még mindig a nyersanyagoktól függ. Az 70 százaléka ugyanis olajból, gázból és fémekből áll.
Amennyiben egy hordó nyersolaj ára 80 dollár felett marad, ez nem fog változni - tette hozzá Havlik. Ráadásul az orosz vállalatok nem ismerték fel az innováció szükségességét. Az orosz Szberbank egyik tanulmánya szerint az orosz vállalatok közel egyharmada utoljára a szovjet időkben újította fel a berendezéseit. Havlik a reményeit inkább Oroszország WTO-csatlakozásában látja. Ugyanis a külföldről érkező növekvő konkurencia révén növekszik a struktúraváltás és az elavult ipar korszerűsítésére irányuló nyomás.