Cégvilág

Az Intel a nézőket felismerő TV-n dolgozik

A világ legnagyobb csipgyártója az arcfelismeréses technológiában bízik, miközben a televíziós szektorban csak lassan halad a tartalomszolgáltató partnerek habozása miatt.

Az amerikai kábeltelevíziós piacot olyan óriások uralják, mint a Comcast és a DirecTV, akik szintén megakonszernektől vásárolják a tartalmát, élükön a Disneyvel és a Time Warnerrel. Az internetes szektor friss titánjai, így az Amazon és a Google úgy gondolják, hogy a 100 milliárd dolláros piac megérett a változásra, hiszen változnak a nézői szokások, miközben az előállítási költségek emelkednek.

Eddig még egyik újoncnak sem sikerült áttörést elérnie, de a tech ikon Intel úgy gondolja, képes lesz erre. A világ legnagyobb csipgyártója egy speciális set-top boxra épülő üzleti modellen dolgozik, amelynek legfontosabb ismérve, hogy képes azonosítani a nézőtípusokat, vagyis feltárni, hogy a közönség milyen nemű, mik a preferenciái és ez célzott reklámozást tesz lehetővé. Ezzel a piac egyik régi gondja oldódhatna meg, a cégek ugyanis úgy gondolják, hogy a Nielsen hagyományos, 50 ezer háztartásra kiterjedő közvéleménykutatása nem ad elég pontos képet a médiafogyasztásról. "Azt mondták, a rendszer elég interaktív lesz ahhoz, hogy többet kereshetünk a reklámokkal, de ezt egyelőre nem igazán látjuk bizonyítottnak" – fogalmazott a Reutersnek egy a tárgyalásokon résztvevő menedzser, míg az Intel nem kommentálta a híreket.

Az Intel egyébként továbbra is a PC piacon uralkodik, az általa gyártott csipek a piac 80 százalékát fedik le, miközben az egyre terjedő okostelefonok és táblagépek többnyire más gyártók processzoraival futnak. A vállalat illetékesei névtelenül elmondták: az a törekvés, hogy vezető szerepet szerezzenek az otthoni szórakoztató rendszerekben, hogy azután erre építve jelenjenek a piacon internetes televíziós adásaival. Figyelemreméltó, hogy egyelőre az általa támogatott, a Google által levezényelt okostévé projekt sem ért el jelentős sikereket, de tény, hogy az Intel kifejezetten okostévékhez tervezett csipjeit már a Comcast is terjeszti. Ilyen például az X1 platform, amellyel a nézők az okostelefonjuk segítségével irányíthatják a televízióit. Az informátorok szerint a cég most olyan csomagot javasol a médiacégeknek, amelyek a hagyományos kábeltévés csomagokat és az on demand tartalmakat ötvözik.

A legnagyobb nehézség az, hogy a médiakonszernek nem szívesen adják át a műsorok licenszeit, ha úgy látják, hogy ezzel saját kiépült közönségüket építik le. Az Intel a költségek féken tartása érdekében kisebb csatornacsomagokat szeretne megvásárolni, a 100 csatornánál kisebb csomagokat azonban a tulajdonosok csak jelentős prémium ellenében adják át. "Miért akarnám elhalászni az előfizetőket a szolgáltatóktól, ha alacsonyabb lesz az ár?" – fogalmazott egy médiaszakértő a Reutersnek. Mindenesetre a problémán nagyágyúk dolgoznak: a csapatot Erik Huggers, korábbi Microsoft és BBC alkalmazott vezeti, akit Garth Ancier, a BBC Worldwide America volt elnöke volt elnöke segít.

 

on demand televízió okostévé Intel
Kapcsolódó cikkek