Viszik az Audit Ázsiában, mint a cukrot
Európában a január és május közötti időszak során a Volkswagen Csoport márkái összesen 1,58 millió járművet szállítottak ki, amelyből 825.800 Nyugat-Európában (Németország nélkül) talált gazdára. Hazai piacán, Németországban, a Volkswagen Csoport 4,0 százalékkal, 493.900 darabra növelte eladásait, míg a közép- és kelet-európai régióban 262.600 autóját adta át ügyfeleinek.
Az ázsiai/csendes-óceáni térségben a Volkswagen Csoport 1,23 millió járműre növelte a májusig terjedő időszakra vonatkozó értékesítését, amelyből – első ízben haladva meg öt hónap alatt az egymilliós határt – 1,08 millió darab a vállalat legnagyobb piacán, Kínában kelt el.
A Volkswagen januártól május végéig világszerte 2,29 (+9,4 százalék) millió járművet szállított ki ügyfeleinek. 108.400 (+50,8 százalék) darabbal különösen kedvezően alakult a márka teljesítménye a közép- és kelet-európai régióban, Észak-Amerikában 242.100 (+24,4 százalék), az ázsiai/csendes-óceáni térségben pedig 909.100 (+14,8 százalék) autót értékesített.
Az Audi 600.200 (+12,1 százalék) autót adott el az év első öt hónapja során. Különösen kedvezően alakultak a prémiummárka értékesítései az ázsiai/csendes-óceáni régióban, ahol 189.000 (+36,8 százalék) járművét adta át ügyfeleinek. Észak-Amerikában az Audi 64.000 autót értékesített ugyanezen időszak során, ami 14,1 százalékos növekedést jelent.
A KODA az idén összesen 405.500 (+8,6 százalék) járművet szállított ki május végéig bezárólag. A cseh gyártó 107.600 (+17,3 százalék) darabos volumenével elsősorban Közép- és Kelet-Európában, illetve 120.900 (+12,9 százalék) kiszállított autójával az ázsiai/csendes-óceáni térségben produkált jelentős növekedést.


