BUX 42,978.09
-1.10%
BUMIX 3,930.18
-0.67%
CETOP20 1,992.73
-1.02%
OTP 10,295
-1.62%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
+4.87%
+0.84%
-0.70%
ZWACK 17,450
+2.35%
0.00%
ANY 1,600
0.00%
RABA 1,165
-0.43%
+4.04%
+1.95%
-3.85%
0.00%
OPUS 186.6
-1.69%
-0.41%
-0.37%
0.00%
-3.72%
OTT1 149.2
0.00%
-2.87%
MOL 2,872
+1.06%
DELTA 39.85
+1.92%
ALTEO 2,380
+0.85%
0.00%
-1.98%
EHEP 1,780
+0.56%
-7.64%
+0.13%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-3.28%
0.00%
0.00%
SunDell 41,600
0.00%
+0.93%
+0.76%
+0.35%
0.00%
-0.31%
NUTEX 11.65
-6.80%
GOPD 12,000
-5.51%
OXOTH 3,740
+7.78%
0.00%
NAP 1,210
0.00%
0.00%
+8.74%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Bóvli lett a Peugeot Citroen

Szerda délután a két hitelminősítő, a Fitch valamint a Standard & Poor’s egyszerre bélyegezte meg a Peugeot Citroen csoport hitelállományát a bóvli – "junk" – jelzővel. És egy vállalat számára innen nincs lejjebb.

Mindez néhány órával az után történt, hogy a francia csoport az első fél évre 819 millió eurós veszteséget jelentett be. Két hete pedig azt hozta nyilvánosságra a cég, hogy a növekvő veszteségek ellensúlyozására megszüntet nyolcezer munkahelyet és bezárja a Párizs-közeli Aulnay-ban lévő gyárát.

Emellett csökkentik a Rennes-ben lévő egység termelését is.
A PSA leminősítését követően érkezett a hír, hogy a francia kormány támogatást nyújt a gyengélkedő hazai autóiparnak. Annak érdekében ugyanakkor, hogy Brüsszel ne indítson verseny-felügyeleti eljárást, a támogatást nem a gyártóknak, hanem a vásárlóknak nyújtják: az elektromos autók vásárlói az eddigi 5 ezer euróval szemben 7 ezer eurós támogatást kapnak, míg a hibridmodellek támogatása megduplázódva eléri a 4 ezer eurót. Mindez Arnaud Montebourg ipari miniszter szerint jövőre akár 500 millió euróba is kerülhet a francia költségvetésnek.

A PSA és a Renault az utóbbi években nagy összegeket fordított a "zöld" modellek kifejlesztésébe, és a kormány úgy véli, hogy ezek vásárlásának ösztönzésével, környezetvédelmi mezbe öltöztetve a nélkül tudják támogatni a hazai gyártókat, hogy felbőszítenék az uniós versenyhatóságot. Emellett 600 millió eurós hitelkeretet nyitnak az ágazat készpénzhiánnyal küzdő kis- és középvállalatainak támogatására.

A France24 portál ugyanakkor azt írja, hogy a PSA hibridautók a saját hazájukban is csak 24 százalékos piaci részesedést értek el, míg a Toyota az Aurius és Prius modellekkel szilárdan tartja kezében a francia hibridpiac 36 százalékát. Ugyanakkor a francia hibridautó gyártás csupán egy százalékát teszi ki a tavaly több mint egymillió darabra növekedett világpiacnak.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek