A tavaly novemberben született tanulmányt, amit az Index szerzett meg, egy tanácsadó cég készítette, információinak többségét azonban törölték. A dokumentumból kiderül, hogy következetes üzenetekkel, kreativitással és hatékony imázsépítéssel kívánják felvenni a versenyt a jelenlegi szolgáltatókkal. A fókusz a mobilinternetre és az okostelefonokra helyeződik.

Az Equilor elemzése szerint azonban az új cég gyorsan építhet piacot az állami intézmények és cégek előfizetéseinek valószínű megszerzésével. Ez önmagában is körül-belül 10%-os piaci részesedést jelent. A hír negatív a Magyar Telekomra nézve, hiszen az új szolgáltató e cég előfizetői közül szerezheti a legtöbbet, mely az osztalékszint hosszú távú fenntarthatóságát veszélyezteti - áll az elemzésben.

Csütörtökön teszi közzé negyedéves számait a Magyar Telekom. Az Equilor 56 milliárd forintos tisztított EBITDA-val és 11 milliárd forintos nettó profittal kalkulál. Az árbevétel megfelelne, az EBITDA azonban elmaradna az éves terv időarányos részétől (0-2%-os bevételcsökkenés, 4-6%-os süllyedés a korrigált üzemi/üzleti eredményben), ez utóbbi azonban a készüléktámogatások miatt a második félévben kiegyenlítődik várakozásunk szerint.