A Cseh Államvasút 100 millió euróért rendelt hét, egyenként hét kocsiból álló Railjet Intercity-vonatot a Siemens Rail Systemstől.

A megrendelés további nyolc szerelvényre szóló vételi opciót is tartalmaz, amely 2013 közepéig hívható le. A vonatok szállítása a tervek szerint 2014-ben indul. A Railjetek a cseh államvasút járműparkjának modernizálását szolgálják, de az ügyletnek van egy további jelentősége is: eddig csak az osztrák ÖBB-nek volt ilyen – Magyarországon Jetinek becézett – vonata, nemsokára már a cseh vasúttársaságnak is lesz. Igaz, a Cseh Államvasút tavaly már rendelt a Siemenstől 300 millió euróért 16 Viaggio Comfort vonatot úgy, hogy az ÖBB-től átvett egyik, lehívatlan Railjet opciót használta fel.

A most rendelt járművek végszerelése a bécsi Siemens-járműgyárban történik, a futóműveket Grazban gyártják.

A Railjetet 2008-ben mutatták be a legtekintélyesebb európai közlekedési kiállításon, a berlini Innotranson. Az első vonatok már ugyanazon év májusa óta jártak tesztüzemben, mert az osztrák ÖBB előtte két évvel, 2006-ban már 23-at rendelt belőlük, 2007-ben pedig lehívta a 44 további vonatra szóló opciót is. A teljes tétel 812 millió eurójába került.
Az ÖBB-hez 2008 őszétől érkezett havi két-két vonat, amelyek 2008 decemberében már meg is jelentek az osztrák vasúttársaság menetrend szerinti közlekedésében. Egy évvel később már Bécs és Budapest között is járt a Railjet az ÖBB és a MÁV-Start megállapodásának köszönhetően.  A budapesti Keleti pályaudvarról a bécsi Westbahnhofra 2 óra 58 perc alatt érhetünk el velük.

Az ÖBB ezenfelül Németországban, Ausztriában, Lengyelországban, Svájcban, Szlovákiában és Csehországban szerzett a Railjetekhez típusengedélyt. Így Budapestről Bécs mellett Münchenbe is utazhatunk a szupervonattal. A Railjet csúcssebessége 230 kilométer/óra, és alkalmas a nemzetközi nagysebességű vasúti közlekedésben való részvételre. Magyarországon a Bécs Budapest vonal egy szakaszán 160 kilométeres óránkénti sebességre mehet fel.