BUX 39,331.33
+0.23%
BUMIX 3,707.69
-0.12%
CETOP20 1,801.38
-1.53%
OTP 8,390
-0.38%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
-0.94%
-0.88%
+0.20%
ZWACK 18,550
0.00%
-0.55%
ANY 1,585
+0.96%
RABA 1,100
+0.46%
0.00%
+0.62%
0.00%
0.00%
+0.12%
-1.40%
-1.80%
0.00%
+1.61%
OTT1 149.2
0.00%
-2.70%
MOL 2,912
-0.21%
-1.28%
ALTEO 2,360
-0.42%
-2.63%
+1.13%
EHEP 1,030
-8.85%
0.00%
-0.76%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.74%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
-0.26%
0.00%
+2.46%
0.00%
+3.94%
-0.60%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,690
0.00%
0.00%
NAP 1,240
+0.16%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Tovább késik: Önti a milliárdokat Berlin az át nem adott reptérbe

A német szövetségi állam, valamint Berlin és Brandenburg tartomány jelentős összegű, félmilliárd eurós tőkeemeléssel és ennél nagyobb összegű kölcsön nyújtásával próbálja megmenteni az új berlini repülőteret, amelynek továbbra is késő átadása óriási veszteségeket jelent - írja a Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ).

A finanszírozásról a repülőtér felügyelőbizottsága szeptember 14-i ülésén dönt majd. A cég partnerei azt akarják, hogy a légi kikötő a lehető leghamarabb üzemelni kezdjen. Ehhez mindenkinek hozzá kell járulnia, a repülőtéri társaságnak is - mondta a Frankfurter Allgemeine Zeitungnak Berlinben nyilatkozva Werner Gatzer, a szövetségi pénzügyminisztérium államtitkára.

Persze nem szabad az összes felmerülő többletköltséget az adófizetőkre hárítani – szögezte le az államtitkár, megerősítve, hogy a szövetségi állam továbbra is kitart Rainer Schwarz, a repülőtér ügyvezetője mellett, annak dacára, hogy követelések hangzottak el a lemondására. "A repülőtér nem lesz hamarabb kész, ha Schwarz távozni kényszerül. Ezért kitartunk mellette, még ha hibákat követett is el" - érvelt az államtitkár.

A repteret eredetileg tavaly júniusban adták volna át a forgalomnak, de tűzesetek miatt ezt elhalasztották. A számítások szerint további 1,2 milliárd euróra van szükség a fejlesztésekhez, így a projekt összköltsége 4,5 milliárd euróra becsülhető. Minden további hónap késedelem 20 millió eurós veszteséget jelent a finanszírozóknak.

Az államtitkár szerint az újonnan felmerülő költségek mintegy felét a hangszigetelés kiépítése teszi ki, ami nem a repülőtér felelőssége, ezért száll be a finanszírozásba a szövetségi kormány, vélhetően 450-500 millió euróval. Berlin és Brandenburg tartományok valószínűleg a reptéri részesedésük arányában nyújtanak további áthidaló kölcsönt a társaságnak, amelyet az a szövetségi kormány reményei szerint már öt-hét év múlva elkezdhet visszafizetni.

A terveket egyébként még az EU-nak is el kell fogadnia, arra a felvetésre, hogy Brüsszel esetleg a reptér privatizációját kéri, Gatzer közölte, hogy a szövetségi kormány adott esetben két éven belül kiszállhat a befektetésből.

 

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek