A cégvezető szerint ugyanis ma már nincsenek jelentős különbségek a kelet-, illetve a nyugat-európai piacok között, így a Panasonic idővel minden országban megjelenik új termékeivel.
Laurent Abadie a Világgazdaság kérdésére elmondta: régiónkban több szegmensben is komoly növekedési potenciált lát, de ezek közül is kiemelkedhet az energiaszektor.
A Panasonic különösen a zöldenergia, ezen belül is a napelemek területén remél bővülést, amelyek értékesítésének az energiaárak emelkedése Kelet-Közép-Európában is komoly lökést adhat.
A Panasonic Europe elnök-vezérigazgatója példaként Japánt említette, ahol a tavalyi szökőár, és a fukusimai események óta az összes atomerőművet leállították, ám mivel a szigetország energiatermelésének 40 százalékát korábban ezek a létesítmények biztosították, a kieső kapacitást egyéb, jellemzően a jóval drágább importgáz és -olaj révén kellett pótolniuk a japánoknak.
Az ebből eredő energiaár-emelés pedig az alternatív megoldások irányába terelte a fogyasztókat, így számottevően nőttek a Panasonic napelemeladásai is.
Szervezeti átalakítás a régióban
A vállalat szervezeti működését is átalakította térségünkben. Áprilistól a társaság két – prágai és budapesti – régiós központját, a cseh fővárosba vonták össze, aminek eredményeként ugyan továbbra is itthonról felügyelik a balkáni államokat (sőt a már korábbi, hazánkból koordinált 10 ország Romániával is kiegészült), ám a cseh érdekeltséget a magyar fióktelep fölé rendelték, így a térségre vonatkozó stratégiai döntések ma már Prágában születnek.Rippel Attila, a Panasonic értékesítési vezetője lapunknak jelezte: mindez a magyar értékesítésnek sem kedvezett, mivel a Panasonic magyarországi partnereinek immár Csehországból számláznak: az átállás sem volt zökkenőmentes. Rippel Attila jelezte: a társaság áprilisban rajtolt üzleti évének első 2-3 hónapja mindenképpen elmaradt a várakozásoktól, ám mostanra stabilizálódott a helyzet, így bízik abban, hogy az üzleti év végéig behozzák a lemaradást.
Rippel Attila, a Panasonic értékesítési vezetője lapunknak jelezte: mindez a magyar értékesítésnek sem kedvezett, mivel a Panasonic magyarországi partnereinek immár Csehországból számláznak: az átállás sem volt zökkenőmentes. Rippel Attila jelezte: a társaság áprilisban rajtolt üzleti évének első 2-3 hónapja mindenképpen elmaradt a várakozásoktól, ám mostanra stabilizálódott a helyzet, így bízik abban, hogy az üzleti év végéig behozzák a lemaradást. -->