A hamarosan megjelenő, használattal arányos, elektronikus útdíj tenderen a műholdas GNSS technológiával indul a Deutsche Telekom érdekeltségébe tartozó T-Systems Magyarország Zrt. - jelentette be Horváth Gábor értékesítési vezető csütörtökön.

 Az MTI tudódsítása szerint a vezető úgy vélte, hogy a kormányhatározat szerinti körben a kiépítés elvégezhető a kormány által feltételezett 75 milliárd forintból. A T-Systems referenciája a Németországban 2005 óta üzemelő Toll Collect rendszer, amely 140 ezer szállítmányozó 944 ezer teherautója után szedi be az útdíjat.

A német fejlesztést a TollCollect GmbH végezte és végzi az üzemeltetését. Ennek a társaságnak 45-45 százalékban a Deutsche Telekom, és a Daimler pénzügyi szolgáltató cége a tulajdonosa. A kamionokban lévő beltéri egység nyomon követi az autót, és kiszámítja az útdíjat, majd az összeget a központi egységbe továbbítja, amely elkészíti a számlát és intézkedik a fizetésről.

Németországban évi 1 281 milliárd forintnak - a magyar állami költségvetés bevétele mintegy tizedének - megfelelő összeget szed be a rendszer üzemeltetője. A magyar terv évi 150 milliárd forint állami bevétel az útdíjból.

A Deutsche Telekom tavalyi árbevétele 58,7 milliárd euró volt, 18,7 milliárd Ebitda mellett. 50 országban mintegy 235 ezer főt foglalkoztat. A T-Systems 2011-ben 59,3 milliárd forint árbevételt ért el 1,8 ezer alkalmazottal. A magyar telekommunikációs piacon 69 százalékos a részesedése.

Az Efkon csoport, a világ egyik vezető intelligens szállítási és útdíj-megoldásokat kiépítő és üzemeltető vállalata, szerdán jelentette be, hogy indul az útdíj tenderen. E cég szállította Németországban a tehergépjárművek számára kötelező szatellit-alapú útdíj-rendszer - a világ legnagyobb útdíj-rendszere - műszaki elemeit, amelyhez a termékek nagy részét magyar partnerek közreműködésével gyártották.