Cégvilág

A legtöbben öreg szürke Opellel járunk - íme, a magyar átlagautó

Az átlagos magyar autós szürke, ezüstmetál autót vezet, ami a legtöbb esetben Opel márkájú és átlagosan 12 éves a Generali PPF Holding (GPH) kilenc Kelet-közép-európai országban, saját ügyfelei körében elvégzett felmérése szerint. Az Opel nem csak nálunk népszerű, Bulgáriában, Horvátországban, Lengyelországban, Romániában és Szerbiában is a biztosított autók 8-17 százalékát adja ez a márka.

A GPH felmérése alapján az itthoni leányvállalatnál nem meglepő a toplista sem a Kötelező Gépjármű Felelősségbiztosítás, sem a CASCO biztosítások között. Előbbi esetén az Opelé az első hely 13 százalékkal, a második helyen a Suzuki áll 11 százalékkal, míg a fiktív dobogó harmadik fokán a Volkswagen parkol, 8,7 százalékos aránnyal.

A CASCO biztosítások között a Suzuki lekörözte az Opelt, itt a sorrend: Suzuki (15,4 százalék), Opel (15,3 százalék), és Ford (13 százalék).

Az itthon népszerű márkák a GPH többi leányvállalatánál is hasonlóan jól szerepelnek: az Opel például csak Csehországban és Szlovákiában nem jutott be a top5-be a kgfb esetén. Az egyetlen olyan márka, amely minden országban a legjobb háromban szerepel, a Volkswagen és ez is csak a kgfb esetén, a CASCO biztosított autók között komoly változatosság figyelhető meg


A biztosított márkák aránya mellett a színekkel kapcsolatban sem derült ki kirívó információ a kutatásból: a Generalinál biztosított autók leginkább szürke, ezüstmetál színűek (kgfb-nél 26 százalék, CASCO-nál 36 százalék az arány). Ez a szín nem csak nálunk vezet, Bulgáriában és Csehországban is gyakori autószín, a helyi GPH leányvállalatoknál biztosított autók közül a szürke színűek aránya közel 27 százalék

A GPH vállalatoknál biztosított autók átlagéletkora Európa-szerte 8 és 16 év között mozog. Magyarországon a legtöbb biztosított autó 14 éves, ennek a korosztálynak az aránya 20 százalék. A második legtöbbet biztosított korosztály a 8 éves autóké, 18 százalékkal.

„A Magyarországon, nálunk biztosított autók átlagéletkora 12 év a kgfb esetén, míg a CASCO biztosítások között éppen a fele, 6 év. A színekkel kapcsolatban elmondható, hogy a leggyakrabban biztosított autószínek azok, amelyek nagyjából 10 éve voltak a legnépszerűbbek. Ennek hátterében az állhat, hogy a válság miatt sokan nem engedhették meg maguknak, hogy lecseréljék öregedő autóikat” – mondta el Ilics László.

A Generai PPF Holding magyarországi gépjármű kompetencia-központjának vezetője hozzátette: “Ez egyben azt is jelenti, hogy nem csak a kgfb, de a CASCO biztosított autók is folyamatosan öregednek, a nálunk CASCO-val rendelkező autók közül már majdnem 50 százalék a 6-10 éves korosztályból kerül ki. Ráadásul a szürke, ezüstmetál az egyik legveszélyesebb színű autó, hiszen nehezen észrevehető, szürkületben nem látható, és ezekből van a legtöbb az utakon – szerencsére azonban a vezetők már a biztosítás megkötésével is tesznek azért, hogy növeljék a biztonságukat.”

A felmérésből ezeken túl az is kiderült, hogy a CASCO biztosítást a legtöbb országban egy szűk kisebbség használja, Magyarországon csak a vezetők 14,5 százaléka rendelkezik CASCO-val. Ez az arány Csehországban 25 százalék, Horvátországban 20 százalék, Bulgáriában 5 százalék Szerbiában pedig mindössze 3 százalék. Egyedül a szlovén autósok azok, akik a skála másik szélén foglalnak helyet, itt az autósok majd’ 50 százalékának van CASCO biztosítása.

A felmérés szerint kgfb esetén a legtöbbet biztosított autómárka a Volkswagen, ez a listavezető Lengyelországban, Romániában és Horvátországban, ugyanakkor ez a legtöbbször érintett márka a kárbejelentésekben is, az összes vizsgált országban.

kor felmérés átlag autó magyar Opel
Kapcsolódó cikkek