Cégvilág

Csökkenti termelését a Magyar Suzuki

Hétfő óta egyműszakos munkarendben dolgozik a Magyar Suzuki Zrt. Az esztergomi vállalat a termeléscsökkentést a szűkülő európai autóeladásokkal indokolta, ugyanakkor készül az SX4 utódjának sorozatgyártására.

Éppen két hónapja jelentette be a Magyar Suzuki Zrt., hogy az év utolsó két hónapjában egy műszakra csökkenti a kétműszakos munkarendet, és ezáltal az idei évre korábban tervezett mintegy 170 ezerrel szemben csupán 155 ezer gépkocsit szállít ki a megrendelőknek.

Az európai autóipari szövetség, az ACEA legfrissebb adatai szerint ugyanis a harminc EU és EFTA-országban szeptemberben 11 százalékkal szűkült a piac.

A cég mindazonáltal úgy döntött, hogy nem csökkenti a munkaerő-állományát, és a nehézségeket a munkarend megváltoztatásával hidalja át. Igaz, a Magyar Suzuki a 2010 végi 3348-cal szemben az elmúlt év végén már csak 2983 embernek adott munkát, most pedig 3100 alkalmazottról tájékoztatta lapunkat.

A társaság május 30-án tartott éves rendes közgyűlésén az a döntés született, hogy a 31,235 millió eurós adózott eredményből nem fizet osztalékot, tekintettel arra, hogy a 2012. évben is folytatódó beruházások miatt a társaság a cash flow helyzetét javítani, illetve az eredménytartalékot növelni szeretné. A Magyar Suzuki Zrt. fennállása óta 1,3 milliárd euró értékű beruházást hajtott végre Magyarországon.

Ebben az évben olyan, a gyártáshoz közvetlenül kapcsolódó beruházásokat hajtott végre, amelyek a termékpaletta változásához kapcsolódnak. Például a hegesztőüzem automatizálása ma már több mint 90 százalékos.

A hegesztőüzem automatizálása összefügg azzal, hogy körülbelül egy év múlva kerül az európai autókereskedőkhöz a jelenlegi SX4 modell utódja, amelynek nevéről még nem döntött a japán anyacég.

Suzuki autó EU SX4 Esztergom
Kapcsolódó cikkek