Szakmai prognózisok szerint év végéig nem várható javulás és a KEKKH-tól származó adatok szerint az átírt autók több mint fele 2004 előtt készült és ez az autóállomány elöregedését mutatja.
Ugyanakkor egyre öregebb kocsik kerülnek az országban a használatutó révén. Amíg tavaly összesen 31 312 külföldről érkezett használt kocsi kapott rendszámot, addig idén már szeptember végéig 39 ezret regisztráltak és a behozott járművek átlagos kora a tavalyi 8,2 évről az idei első háromnegyed évben 10,6 évre nőtt.
A számokból látható, hogy a hazai használtautó kereskedelemből kieső autókat külföldről pótolták a vásárlók. Az öregedő hazai autóállomány miatt ugyanis itthon csökkent a fiatal, minőségi használtautó kínálat a piacon.
A Datahouse adatait idézve hozzá tette, hogy amíg Budapesten 77 872, Pest megyében pedig 41 874 használt autó talált gazdára, addig a legkevesebb – 6702, 5617 és 3776 – tulajdonoscserét Vas-, Tolna és Nógrád megyében regisztrálták.
A legtöbb, 89 555 illetve 83 571 átírás az alsó-közép és a kisautó kategóriában történt. Az átírási listát az Opel vezeti 14 százalékos piaci részesedéssel a 11,6 százalékos Suzuki valamint a 9,45 százalékos piaci részesdést elért Volkswagen előtt.
A prémium szegmenst a BMW vezeti majd a Mercedes után következik az Audi. A külföldről behozott autók esetében látható, hogy inkább a magasabb kategóriájú kocsikat importálják szívesen a vásárlók – állapította meg Horváth Zoltán. Szeptember végéig a legnagyobb számban importált használt kocsi a Volkswagen volt 5427 darabbal, majd 4315 BMW és 4044 Opel következett.