BUX 39,978.58
-1.24%
BUMIX 3,753.42
-0.57%
CETOP20 1,893.58
0.00%
OTP 8,520
-2.63%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
-1.14%
-1.96%
ZWACK 18,350
+0.82%
-3.19%
ANY 1,585
0.00%
RABA 1,085
-2.25%
0.00%
-2.30%
0.00%
-1.88%
OPUS 169.6
+0.36%
0.00%
-1.84%
0.00%
0.00%
OTT1 149.2
0.00%
-2.63%
MOL 2,966
-0.87%
+1.28%
ALTEO 2,390
+0.42%
-12.82%
-1.20%
EHEP 1,150
-8.00%
-4.92%
+0.38%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
+2.63%
-2.25%
-0.41%
0.00%
-1.75%
-1.20%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,700
0.00%
-3.03%
NAP 1,220
-1.61%
0.00%
-5.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Idén 34 ezerből veszünk ajándékokat

Idén átlagosan 33.900 forintot tervezünk költeni karácsonyi ajándékokra – derül ki az Árukereső.hu 1700 fő részvételével készített hazai online felméréséből.

A kutatás szerint a vásárlók idén átlagosan 33.900 forintot terveznek költeni a karácsonyi időszakban. A magyarok harmada 20.000 Ft alatti összeget fog tudni kiadni, 12 százalékuk viszont 50.000 forintnál is többet szán idén karácsonyra. A férfiak, illetve a Budapesten élők kicsivel nagyobb költést engedhetnek meg maguknak az ünnepekre, a nők ugyanakkor több embert fognak megajándékozni.

Kényelmesen, nagy választékból és olcsón szeretnénk vásárolni 2012-re a magyar netezők már 69 százaléka tervezi, hogy az interneten is vásárolni fog karácsonyra. 2010-ben ez az arány csak 48 százalék volt, tavaly, 2011-ben pedig 57 százalék. Ez azt jelenti, hogy két év alatt több mint 40 százalékkal nőtt a karácsonykor webáruházakban vásárlók aránya. Az vevők több mint fele azért választja az online boltokat, mert ott nem kell sorban állni és nincs tömeg.

A vásárlók közel fele számára döntő érv az internetes vásárlás mellett a termékek sokszínűsége, illetve az olcsóbb árak.  A konkrét bolt kiválasztásakor a legtöbben a megbízhatóságot, a széles termékkínálatot és az árfekvést  helyezik előtérbe. Mind a termék, mind a bolt kiválasztásakor évről évre egyre többen szánnak komoly figyelmet arra, hogy megfelelő garancia jár-e a termékhez.

Az internetes felhasználók 88 százaléka mondta, hogy a karácsonyi vásárlás kapcsán is az internetről tájékozódik. 66 százalékuk számára nyújtanak irányadó információt a nagyáruházak akciós újságjai. A legtöbben akkor kezdenek el vásárolni, amikor megjelennek a karácsonyi akciók a boltokban, de a magyarok harmada csak az ünnep előtti egy-két hétben szánja rá magát a vásárlásra. Ilyenkor a magyar fogyasztók fele néhány nap alatt megveszi amit szeretne, összesen néhány óra vásárlással. A vásárlók ötöde összesen még egy napot sem szán a karácsonyi bevásárlásra.

Ruha, műszaki cikk, könyv és gyerekjáték biztosan érkezik a netről a fa alá Idén a legnépszerűbb interneten vásárolt karácsonyi ajándékok a ruházati cikkek, műszaki termékek, könyvek és gyerekjátékok lesznek. Az elmúlt évek trendjeit megfigyelve az Árukereső.hu elemzése szerint az online vásárolt termékek toplistáján egyre előkelőbb helyre kerülnek a gyerekjátékok. A nők körében mára a harmadik legnépszerűbb online megrendelt karácsonyi termékkategória a gyerekjáték,

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek